طرح دکور ماه عسل از کجا آمد؟

پیمان قانع از طراحان صحنه فعال تلویزیون که طراحی دکور برنامه‌ای چون «ماه عسل» را هم بر عهده دارد درباره‌ی اینکه ایده‌ی دکور «ماه عسل» امسال از کجا آمد در طی مصاحبه‌ای به خبرگزاری ایسنا گفت؟

ایده‌های ما به طول سال برمی‌گردد، برنامه که تمام می‌شود از همان موقع به بعد بر روی ایده‌ها فکر می‌کنیم. منتهی همیشه ایده‌ها از یک جرقه‌ شروع شده‌، من خودم به اطرافم خیلی نگاه می‌کنم، به موضوعاتی که در اطرافم می‌گذرد خیلی توجه می‌کنم. یک روز پارک آب و آتش رفته بودم، در آنجا گنبد مینا برای تفریح خیلی جالب است. من خودم در کشورهای دیگر چنین چیزی را دیده بودم که معمولا هم در آن کارتون‌ پخش می‌شود ولی در گنبد مینای تهران در مورد کهکشان‌ها حرف می‌زدند که مطلب جالبی می‌گفت؛ اینکه سیاره‌ای وجود دارد که چندین میلیون سال نوری از ما دور است. خیلی به این فکر رفتم که واقعا چه دنیایی داریم، آدم‌هایی که اطراف ما هستند و ما آنها را به «ماه عسل» می‌آوریم و داستان‌هایشان را می‌شنویم. همين تعداد داستان‌هاست که جالب است.

طراح دکور «ماه عسل» در پاسخ به این پرسش که چرا این دکورهای خاص باید خاص برنامه‌های ماه رمضان باشند‌ و ما در طول سال از این دکورها در تلویزیون نمی‌بینیم؟ اظهار کرد:

من پیش از این با عادل فردوسی پور در زمان جام جهانی اولین همکاری‌مان را تجربه کردیم. چون در کنار دیگر شبکه‌های جهان دیده می‌شدیم، خیلی سعی کردم دکور اسپرت و شیکی داشته باشیم. آن موقع آقای زین‌العابدین، مدیر شبکه سه بودند و خیلی کمک کردند که آن فونت انگلیسی روی دکور بماند. به خاطر اینکه به فضای آن برنامه کمک می‌کرد. «ماه عسل» نیز برنامه‌ای است که مشابه خارجی ندارد، مشابه داخلی هم که اگر دارد کپی است. یک موقع کپی، کپی خوبی است و یک چیزی به برنامه اضافه می‌شود ولی یک موقع است کپی آماتوری است و از سرامتیازگیری و دیده شدن است. وقتی اجرا کپی باشد، میزانسن‌ها کپی‌ باشد، طراحی صحنه کپی باشد باید برای آن برنامه‌ساز تاسف خورد. به نظرم تنها چیزی که در برنامه بد است کپی کنیم، دکور است. معمولا دکور را کپی نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا