برکناری محترمانه سردبیر خبرگزاری کتاب با عنوان عدم تمدید قرارداد!/ وزارت ارشاد بالاخره به محتوای کتاب مدیر مورد علاقه‌اش واکنش نشان داد

مجله فرهنگی هفت راه – گروه کتاب: شنیده‌های خبرنگار «هفت راه» از تغییر سردبیر خبرگزاری کتاب حکایت دارد.

به گزارش هفت راه، بعد از قریب دو ماه کشمکش پیرامون کتابها و نظرات سردبیر خبرگزاری کتاب، گویا معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم به تغییر وی گرفته است. شنیده ها حاکی از آن است که محمدرضا اسدزاده از چند روز پیش بر سر کار خود حاضر نشده و عملا سردبیری این خبرگزاری را رها کرده است. گویا وی بعد از آنکه مطلع شده قراردادش برای سال جدید تمدید نخواهد شد تصمیم بر این امر گرفته است.

گفتنی است چندی پیش رسانه‌ای شدن محتوای یکی از کتابهای اسدزاده به نام «من این نسل» موجب شده بود تا رسانه‌ها از به کار گرفتن چنین فردی توسط وزارت ارشاد برای مدیریت مهمترین خبرگزاری حوزه کتاب انتقاد کنند. رسانه‌ها کتاب اسدزاده را حاوی اهانت به نظام، انقلاب، رهبری و همچنین نهادهای انقلابی می‌دانستند. مضاف بر اینکه اسدزاده این کتاب را بعد از عدم دریافت مجوز در ایران، در آذربایجان و به زبان فارسی منتشر کرده بود. او در مصاحبه‌هایش ممیزی کتاب را بی‌اهمیت خوانده و این وظیفه ذاتی و قانونی وزارت ارشاد را مورد تمسخر قرار داده بود. مدیران وزارت ارشاد طی این مدت علی‌رغم اعتراف به محتوای ناسالم «من این نسل» و عدم امکان دریافت مجوز نشر توسط این کتاب، از اسدزاده حمایت می‌کردند!

حال بعد از دو ماه اخبار شنیده شده از برکناری محترمانه اسدزاده با عنوان عدم تمدید قرارداد حکایت می‌کنند. گویا پیش از این نیز قرار بود اسدزاده بعنوان یکی از اعضای هیئت امنای خانه کتاب منصوب شود که ماجرای «من این نسل» موجب شد این اتفاق هم نیفتد و اسدزاده از گزینه‌های این عضویت کنار گذاشته شود. می‌توان امیدوار بود که برکناری اسدزاده یک تصمیم عاقلانه از سوی وزارت ارشاد برای پایان دادن به یکی از حاشیه‌های مهم این وزارتخانه در سال 93 باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا