«حاج نادر» حاج قاسم جنگ نرم و هنر و رسانه و سینما بود

«بنیان گذار کنفرانس بین‌المللی افق نو» مطرح کرد:

غلامرضا منتظمی پژوهش گر، فعال سیاسی و فرهنگی و از نزدیکان زنده یاد نادر طالب زاده همزمان با سالروز درگذشت وی ضمن گفتگو با سینماپرس به تشریح برخی ویژگی های شخصیتی این فعال فرهنگی هنری پرداخت.

بنیان گذار کنفرانس بین المللی افق نو افزود: بنده از شما و رسانه محترم سینماپرس تشکر و قدردانی می کنم که به بهانه سالروز درگذشت زنده یاد نادر طالب زاده از ایشان یاد کردید. این کارها بسیار ضروری است چون حاج نادر و مأموریت هایش ناشناخته مانده است. اینکه از او که اهل فکر بود و جهان بینی و تفکر عمیق و استراتژیک داشت تجلیل کنیم وظیفه همه ما است.

وی سپس با بیان اینکه مأموریت های حاج نادر ناتمام مانده است اظهار داشت: ایشان مأموریتی حیاتی و استراتژیک داشت. از زمانی که ایشان رفت ما در تحولات منطقه وارد فاز نظامی شدیم و الآن به حول و قوه الهی به اسرائیل هم حمله کردیم. این بی نظیر ترین عملیات نظامی در تاریخ معاصر کشورمان است. صرف نظر از اینکه اسرائیل چه واکنشی داشته باشد ایران یک تهدید نظامی و امنیتی برای اسرائیل است.

منتظمی یادآور شد: حاج نادر همیشه پیش بینی داشتند ما تا ابد با این ها درگیری خواهیم داشت و این درگیری ها به گونه ای آخرالزمانی است. نکته اصلی و کلیدی این بود که حاج نادر می گفت تنه و ریشه اسرائیل در غرب است. او همیشه می گفت اسرائیل یک دهمش در منطقه و نه دهمش در غرب است و مستندات زیادی این را نشان می دهد. پیرو همین اظهارات حاج نادر در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ سردار سلامی هم گفت جنگ عظیم جهانی در مقابل ایران قرار گرفته و تمام جهان بسیج شدند، حتی جشنواره های دنیا و سلبریتی ها دست به دست هم دادند و آمدند پشت اغتشاشات مهسا امینی ایستادند.

دیپلمات سابق ایران در فرانسه تأکید کرد: همه این ها در حالی است که الآن ماه ها است اسرائیل هر روز در غزه کشتار انجام می دهد. در واقع ما شاهد هلوکاست فلسطینی ها هستیم. ما می بینیم که در غزه مردم مریض را می کشند اما دنیا اصلاً توجهی نمی کند.

این کارشناس فرهنگی در بخش دیگری از این گفتگو با ذکر این نکته که حاج نادر، حاج قاسم جنگ نرم و هنر و رسانه و سینما بود تصریح کرد: ما این همه لجستیک و ظرفیت در منطقه خواباندیم قطعاً برای اینکه بخواهیم در میدان نظامی پیروز شویم اما نباید فراموش کنیم که تنها بعد نظامی کافی نیست و ما برای شکست اسرائیل و غرب باید با مأموریت های حاج نادر به میدان بیایم. در واقع میدان نبرد فرهنگی هم درست مانند میدان نبرد نظامی در دنیای امروز حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: در تاریخ یک هنرمند در این سطح تحریم نشده بود. تحریم این شخصیت بزرگ نشان دهنده حقانیت راه او است! حاج نادر دنیا را روشن و آگاه کرد او می خواست همه مردم آزاده در دنیا بدانند اگر درگیری تاریکی و آخرالزمانی داریم به دلیل وجود شرورهایی مانند اسرائیل است و باید همه جا که اسرائیل است را زیر ضربات قرار دهیم.

منتظمی با بیان اینکه حاج نادر میراث دار جنگ نرم است متذکر شد: امروزه ما در دو میدان می جنگیم و زیر ضربات هستیم. یک زلزله بالای ده ریشتری در اقتصاد ما راه انداختند بر اساس بحران ساختگی و تحریم سنگین و بی نظیری که در تاریخ را روی ایران اعمال کرد. یک زلزله بالای ده ریشتری را در اخلاق و خانواده و حجاب راه انداختند. این ها اتاق فکرش دست این ها است به صورت مطلق. اگر ما در دو میدان نبرد می کنیم باید به هر دو توجه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد ما وزارت فرهنگ آفریقای جنوبی و پرتغال و مالزی نیست! ما مأموریت آخرالزمانی داریم و باید مقابل اسرائیل باشیم. نهادهای فرهنگی ما مسئول و مقصر مستقیم هستند اگر درگیر نشوند و ظرفیت های شان را در این راستا قرار ندهند. نهادهای فرهنگی ما باید متوجه شوند و ظرفیت های شان را در این راستا قرار بدهند و طرح های فوری که به آن ها می رسد باید اجرا شود.

منتظمی در خاتمه این گفتگو افزود: هنرمندان متعهد و دغدغه مند درست مانند نظامیان هستند با این تفاوت که نظامیان در میدان نبرد سلاح های جنگی در دست دارند و هنرمند با سلاح فرهنگ و هنر به نبرد آمریکا و اسرائیل می رود. نکته مهم اینجا است که ما نباید فقط در لشگر نظامی و بعد نظامی درگیر شویم. باید به انقلاب جنسی و اخلاق و بنیان خانواده و حجاب توجه کنیم و با کارهای فرهنگی مناسب تمام توطئه ها و دسیسه های دشمنان را خنثی و نابود سازیم.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا