ساخت ۶ فیلم سینمایی درباره غزه/ تولیدات هنری با موضوع فلسطین حمایت می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس‌جمهور به من دو بار دستور مستقیم دادند که وزارت فرهنگ از تولیدات هنری با موضوع فلسطین حمایت کند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه شب با حضور در ویژه برنامه زنده «به افق فلسطین» با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در تهاجم به غزه اظهار داشت: تعداد کودکانی که در این ۵۰ روز در غزه به شهادت رسیدند و مکان‌هایی که بمباران شدند غیرقابل باور است. آن‌ها بدون هیچ گونه ابایی جلوی رسانه‌ها این جنایات را مرتکب می‌شوند. به عنوان یک معلم تاریخ عرض می‌کنم که در طول تاریخ معاصر چنین جنایت‌هایی در کنار هم در یک‌جا اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم پایان این جنایات اضمحلال رژیم صهیونیستی باشد، گفت: ظلم دوامی ندارد و وقتی ظالم سقوط می‌کند که در بالاترین حد خشونت قرار بگیرد. ما امیدوار به وعده‌های الهی برای این مهم هستیم.

ساخت ۶ فیلم سینمایی با موضوع غزه 

اسماعیلی با اعلام این خبر که ۶ فیلم سینمایی جدید در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع غزه در حال عقد قرارداد است، افزود: یکی از این فیلم‌ها در چند روز آینده کار فیلمبرداری را شروع می‌کند. همچنین همکاران من در فارابی برای ساخت «بازمانده۲» با تهیه کننده وارد مذاکره شدند و این فیلم دارد در مسیر ساخت قرار می‌گیرد. بنای ما این است که از همه فیلم‌های کوتاه و فیلمنامه‌هایی که به موضوع فلسطین می‌پردازند حمایت کامل کنیم. آقای رئیس جمهور هم به من دو بار دستور مستقیم دادند که وزارت فرهنگ از تولیدات هنری با موضوع فلسطین حمایت کند.

روایت رسانه‌ای جبهه مقاومت غلبه پیدا کرده است

وزیر فرهنگ در پاسخ به این سوال که آیا رسانه‌های کشور ما آمادگی لازم را برای حضور در میدان نبرد رسانه‌ای دارند، اظهار داشت: در اتفاقات اخیر به نظر من، روایت رسانه‌ای جبهه مقاومت غلبه پیدا کرده است. یکی از دلایلش این است که شدت جنایت رژیم صهیونیستی و بی‌پروایی آن خیلی بارز است. شبی که بیمارستان را به آتش کشیدند فضای رسانه‌ای دنیا تکان جدی خورد. متغیر دوم زحمت بچه‌های رسانه‌ای است که در این رابطه بیش از ۵۰ خبرنگار عزیز را از دست داده‌ایم.

وی افزود: روایت خبرنگاران لبنان از جنایات صهیونیست‌ها دردناک است. این رژیم صهیونیستی تعمدا هر جایی را که خبرنگاری مستقر باشد، می‌زند. شهادت امروز دو خبرنگار شبکه المیادین هم در منطقه خارج از محیط نظامی اتفاق افتاده است. این رژیم به هیچ کسی رحم نمی‌کند.

وزیر فرهنگ با اعلام این خبر که در شبکه اجتماعی تیک تاک که خارج از نفوذ حامیان این رژیم است، بیش از ۹۵ درصد حامی فلسطین هستند، توضیح داد: در شبکه‌های اجتماعی متعلق به خودشان رسما سانسور می‌کنند که نمونه آن را در جریان مربوط به سردار سلیمانی عزیز دیدیم. با این وجود در همین شبکه‌های استعماری کاملا کفه به نفع جریان مقاومت سنگینی می‌کند. این نکته نشان می‌دهد کار بچه‌های ما قابل قبول بوده است.

سه چهارم جامعه ایران پشتیبان موضع حاکمیت در موضوع فلسطین هستند

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه روایت مظلومیت توانسته‌ایم این صدا را به دنیا برسانیم، تاکید کرد: اصحاب فرهنگ و رسانه در کشور ما جدای از بافت عمومی مردم نیستند. جریان رسانه‌ای غربگرا در داخل کشور تبلیغ می‌کند که حمایت از فلسطین متعلق به حاکمیت و اقلیتی از مردم است. در اجتماعات براندازانه شعار مخالفت با لبنان و فلسطین هم سر می‌دهند. در حالی که نظرسنجی شهریور ماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می‌دهد بیش از سه چهارم جامعه ایران پشتیبان موضع حاکمیت در موضوع فلسطین هستند.

وی افزود: مردم ایران کنار مظلومان هستند. اگر اصحاب رسانه می‌خواهند با جامعه زبان مشترک پیدا کنند باید با این جریان فکری همراه شوند. هنرمندان ما در حوزه سینما، موسیقی و تجسمی و شعرا و نویسندگان ما مشغول تولید آثار فرهنگی و هنری برای فلسطین هستند. همچنین اشتیاق بالایی در بین خبرنگاران برای اعزام وجود دارد.

مساله فلسطین و قدس در جهان اسلام و داخل کشور سبب همگرایی شده است

اسماعیلی با بیان اینکه یک همگرایی داخلی ایجاد شده است، گفت: در روز‌های آغازین جنایت برنامه‌ای در یکی از خبرگزاری‌ها داشتیم که همه چهره‌هایی رسانه‌ای با گرایش‌های مختلف حاضر بودند. امروز مساله فلسطین و قدس در جهان اسلام و داخل کشور ایجاد همگرایی کرده است. هیچ ایرانی نیست که با هر نگاه و سلیقه‌ای در کنار مظلوم نایستد.

وزیر فرهنگ با قدردانی از هنرمندان و اصحاب رسانه به خاطر همگرایی که در حمایت از مظلومان داشته‌اند، تاکید کرد: توقع این است که این همگرایی کامل شود. همه کسانی که تریبون و سخنگاه دارند باید اعلام موضع صریح کنند و ایستادگی خود را در کنار مظلومان را نشان بدهند.

وی با بیان اینکه همه ما در معرض آزمایش الهی قرار داریم، افزود: توقع داریم هنرمند مشهور ما نشان بدهد که هنرمند جدای از غم جامعه نیست.

اسماعیلی ادامه داد: شورای امنیت و سازمان ملل و شورای حقوق بشر کجا هستند؟ آن‌ها یک اتفاق طبیعی را تبدیل به سناریو برای اغتشاش می‌کنند. الان نزدیک به ۱۴ هزار نفر بیگناه شهید شده اند.

از محصولات هنری مرتبط با فلسطین پشتیبانی شود

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه حتما باید همکاران ما با قوت از محصولات هنری مرتبط با فلسطین پشتیبانی کنند گفت: در آغاز هفته کتاب یک کتاب درباره روستا‌های اشغال‌شده فلسطینی را به آقای رئیس جمهور تقدیم کردم. او همان جا تاکید کردند که حتما وزارت ارشاد از تولیدات هنری حمایت کند.

وی افزود: ۱۵ آذر در تالار وحدت آقای انتظامی سه شب اجرا دارند که بهانه‌اش موضوع فلسطین است. ما در جشنواره بین المللی فیلم فجر و جشنواره مستند حقیقت بخش ویژه غزه و فلسطین را خواهیم داشت. در این مسیر همه پرانگیزه هستند. همان طور که می‌دانید دبیر جشنواره فیلم فجر تهیه کننده فیلم شکارچی شنبه هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه حمایت از انتشار کتب در این زمینه به صورت ویژه است، اظهار داشت: در حوزه موسیقی خیلی از خواننده‌ها با بنیاد رودکی وارد همکاری شدند. من فکر می‌کنم قصه فلسطین به نقطه عطفی در تولیدات مقاومت تبدیل خواهد شد. چنین جنایتی در این حجم بالا همه بخش‌ها را متاثر کرد.

وی افزود: در شب‌هایی که تصاویر غزه پخش می‌شد، خانواده‌ها با اشک و گریه خوابیدند. این تصاویر خیلی دردناک است و وجدان‌های بشری را هدف قرار می‌دهد. در قصه غزه افراد بی طرف نداریم و همه یا در کنار ظالم یا در کنار مظلوم هستند. مگر می‌شود کسی این جنایات را تماشا کند و ساکت باشد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ۴۹ خبرنگار که فقط به جرم روایت اتفاقات مظلومانه به شهادت رسیده اند، اظهار داشت: در همه دنیا خبرنگاران مصونیت دارند. حتما دعا‌ها و نگاه‌های آن‌ها برای ما ارزشمند است. این‌ها راویان این جنایت هولناک هستند. کار آن‌ها بی‌شباهت به بانوی کربلا نیست که پیام‌آور بود.

رژیم صهیونیستی از مهلکه غزه جان سالم به در نخواهد برد

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از مهلکه غزه جان سالم به در نخواهد برد، افزود: خون این شهدای مظلوم قطعا رژیم صهیونیستی را گرفتار ابدی خواهد کرد. به زودی شاهد سقوط این رژیم خواهیم بود. اینجا قبله اول ما مسلمین است. جریان مقاومت پیروز خواهد شد و ما نماز را در مسجد الاقصی خواهیم خواند.

اسماعیلی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب برگ جدیدی در مقاومت ورق خورد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در نقطه‌ای به پیروزی رسید که جریان‌های غیردینی دست‌ها را به علامت سازش بالا برده بودند. فاصله کمپ دیوید تا پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از ۶ هفت ماه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا