چاپ ترجمه کتابی درباره خودتخریبی و خودسازی

کتاب «تو کوه هستی؛ از خودتخریبی تا خودسازی» نوشته بریانا ویست با ترجمه نرگس حق‌مرادی و فاطمه حق‌مرادی توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «تو کوه هستی؛ از خودتخریبی تا خودسازی» نوشته بریانا ویست با ترجمه نرگس حق‌مرادی و فاطمه حق‌مرادی توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «امکان» است که این‌ناشر چاپ می‌کند و محور اصلی عناوینش، شناخت، آگاهی، پرورش و توسعه ابزارهای رشد و پویایی است.

کتاب «تو کوه هستی» درباره مساله خودتخریبی و این‌سوال است که چرا آدم‌ها خودتخریبی می‌کنند؟ همچنین این‌که چه‌زمانی و چه‌طور می‌توانند این‌رفتارشان را متوقف کنند؟ بریانا ویست نویسنده ۳۱ ساله این‌کتاب معتقد است وجود نیازهای متناقض در انسان باعث بروز رفتارهای خودتخریبی می‌شوند. با شناخت درست رفتارهای آسیب‌زننده، تقویت هوش هیجانی، درک بهتر سازوکار بدن و ذهن، بازیافت تجربه‌های گذشته و عمل به بهترین نسخه آینده خود، می‌توانیم از سر راه خود کنار رفته و توانایی‌هایمان را پدیدار کنیم.

توضیحی که نویسنده در مقدمه کتاب، درباره عنوان اثر می‌دهد از این‌قرار است که «کوه» از لحاظ تاریخی، استعاره‌ای برای بیداری‌های معنوی، رشد شخصی و چالش‌های حل‌نشدنی درونی بوده است. زمانی که فردی پایین کوه می‌ایستد، رسیدن به بالای آن برایش غیرممکن به نظر می‌رسد. کوه به فرد خرد ذاتی می‌دهد تا بتواند به عالی‌ترین استعدادهای خود دست پیدا کند. هدف بشر هم رشد است. قرار گرفتن کوه در مقابلش، به معنای شکست او نیست. چون همه‌چیز در طبیعت ناقص است و به دلیل همین‌نقص است که امکان رشد وجود دارد.

کتاب پیش‌رو ۷ فصل دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «تو کوه هستی»، «چیزی به اسم خودتخریبی وجود ندارد»، «محرک‌ها راهنمای شما به سوی رهایی‌اند»، «ایجاد هوش هیجانی»، «رها کردن گذشته»، «رها کردن گذشته»، «ساختن یک‌آینده جدید» و «از خودتخریبی تا خودسازی».

بریانا ویست به مخاطبش می‌گوید کوهی که مقابلش ایستاده، او را به زندگی جدیدی دعوت می‌کند. این‌کوه هدف اوست و سرانجام مسیر او، به‌سوی آینده روشن مشخص شده است. این‌کوه یک‌روز پشت سر گذاشته خواهد شد و پس از آن، فرد یک‌نسخه قوی از خود دارد که در همه مشکلات و تمام مسیرهای زندگی با او خواهد بود.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

احساس گناه بیشتر برای کارهایی است که انجام نداده‌ایم تا آنچه انجام داده‌ایم. در حقیقت، بیشتر کسانی که احساس گناه می‌کنند ممکن است کار خیلی بدی انجام نداده باشند. در مقابل، افرادی وجود دارند که کارهای وحشتناکی کرده‌اند و حتی ذره‌ای پشیمان نیستند. در واقع همین که به‌خاطر انجام خطایی در حق کسی احساس بدی به شما دست دهد نشانه خوبی است.

ولی برای بررسی احساس گناه باید به رفتارهایی که باعث می‌شوند احساس بدی در مورد خودمان داشته باشیم عمیق‌تر نگاه کنیم. همچنین باید به‌دقت بررسی کنیم و ببینیم که چه‌کارهایی انجام داده‌ایم که با تمام وجود راضی به انجامشان نبوده‌ایم. اگر با دیگران با بی‌عدالتی رفتار کرده‌ایم، باید بتوانیم به این‌اشتباه اعتراف کنیم، معذرت‌خواهی کنیم و خودمان را اصلاح کنیم. ولی، اگر احساس گناهی که داریم کلی‌تر باشد و فقط مربوط به یک اتفاق خاص نشود، باید بررسی کنیم تا بفهمیم چه‌کسی یا چه‌چیزی باعث شده احساس گناه کنیم یا فکر کنیم به بقیه آسیب زده‌ایم.

این‌کتاب با ۲۰۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا