بچه‌زرنگ یک رکورد تازه زد/ تنها غیرکمدی ۵۰میلیاردی تاریخ سینما

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» با ثبت یک رکورد جدید توانست به جمع هفت فیلم ۵۰ میلیاردی تاریخ سینمای ایران بپیوندد.

انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری که از پنجم مهرماه اکران شده است، بعد از شکستن رکورد‌های مختلف توانست در کمتر از سه ماه یک رکورد جدید ثبت کند و وارد باشگاه ۵۰ میلیاردی‌های سینمای ایران شود.

به این ترتیب «بچه‌زرنگ» هفتمین فیلم سینمای ایران است که در کنار آثاری همچون «فسیل»، «هتل»، «شهرهرت»، «انفرادی»، «بخارست» و «دینامیت» توانسته است به این میزان از فروش در سینما‌های کشور دست یابد.

انیمیشن «بچه‌زرنگ» درحالی از مرز ۵۰ میلیارد تومان عبور کرده است، که ۶فیلم دیگر سینمای ایران که توانسته‌اند به چنین فروشی دست یابند، همگی متعلق به سینمای کمدی هستند و برهمین اساس «بچه‌زرنگ» اولین فیلم غیرکمدی سینمای ایران است که در ژانر استراتژیک کودک و نوجوان توانسته است با ثبت این رکورد تازه، به پدیده سینمای ایران بدل شود.

این انیمیشن تاکنون بیش از ۱میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب داشته و رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن و پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را نیز در اختیار دارد.

تا امروز فقط سه انیمیشن سینمایی «شاهزاده‌روم» با بیش از یک میلیون مخاطب، «فیلشاه» با بیش از ۱میلیون و ۲۵۰هزار مخاطب و «بچه‌زرنگ» با بیش از ۱میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب (که از ابتدای اکران تا امروز بوده است) پرمخاطب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای ایران هستند که توانسته‌اند مخاطبان میلیونی جذب سینما‌های کشور کنند و نکته مهم آن است که هر سه این آثار ساخته گروه هنرپویا هستند.

«بچه‌زرنگ» محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به همت یک گروه ۲۵۰نفره از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا