چارتار از هم پاشیده شد؟

در روزهای اخیر حواشی بین آرمان گرشاسبی ، خواننده و احسان حائری ، شاعر که هردو در گروه چارتار شناخته شده بودند فضای مجازی را در برگرفته است.

در روزهای اخیر شاهد حواشی‌ای بین آرمان گرشاسبی، خواننده و احسان حائری ترانه سرای گروه چارتار در فضای مجازی بودیم.

گروه چارتار در سال ۱۳۹۰ تشکیل شد و در طی فعالیت خود آلبوم های باران تویی( ۱۳۹۲)، جاده می‌رقصد(۱۳۹۴) و دریا کجاست(۱۳۹۶) را روانه بازار کرد. آثار این گروه همواره بین پرطرفدارترین آهنگ‌ها در بین طرفداران موسیقی بوده است.

شروع اختلافات

در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ احسان حائری، ترانه سرای این گروه با انتشار متنی در صفحه شخصی خود از اختلاف بین خود و اعضای این گروه پرده برداری کرد و باعث شروع تنش بین خود و اعضای گروه شد و این آغازی بر پایان گروه پرطرفدار چارتار بود.

انتشار اولین آلبوم مستقل گرشاسبی

در تاریخ ۶ دی ۱۴۰۲ اولین آلبوم مستقل آرمان گرشاسبی با نام «از تو گفتم» که شامل ۱۵ ترک بود منتشر شد، انتشار این آلبوم به صورت مستقل و فارغ از نام چارتار نشان دهنده انحلال این گروه بود و مشخص شد گرشاسبی از این به بعد به صورت مستقل فعالیت خواهد کرد.

حائری همچنان شاکی

روز ۱۴ دی ۱۴۰۲ احسان حائری مدعی شد برخی از ترانه هایش که در آلبوم گرشاسبی منتشر شده بدون توافق و رضایت وی بوده است و ترانه های او را گرشاسبی در وزارت ارشاد به نام خود ثبت کرده است. درحالیکه به خاطر ممنوع بودن نامش مدارک خواهرش را به او سپرده بود تا ترانه های به نام او ثبت شود!

حائری گفت: از طریق وکیلش پیگیر شکایت از گرشاسبی است.

پاسخ گرشاسبی به حائری

گرشاسبی با انتشار پستی به گلایه از دوست و همکار قدیمی خود پرداخت و مدعی شد که حقوق مادی و معنوی وی را پرداخته است و علیرغم پرداخت هزار دلار به ازای هر شعر، تمامی اشعار نیز نام وی ثبت شده است.

حائری نیز در پاسخ به گرشاسبی با انتشار یک استوری خطاب به گفت: برای ثبت ترانه ها در وزارت ارشاد نیاز به رضایت نامه است و او رضایتی برای این کار نداشته و خواست تا رضایت نامه آثار وی را منتشر کند.

منبع: توانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا