افزایش اعتبارات «سازمان صداوسیما» عین حکم «برنامه هفتم» توسعه است

طی روزهای اخیر، میزان افزایش بودجه سازمان صدا و سیما در سال ۱۴۰۳ محل بحث شماری از مسئولان، کارشناسان حوزه فرهنگ و رسانه‌ها قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بودجه صدا و سیما را ۲۴ همت تعیین کردند. پس از این اعلامِ بودجه تفاسیر مختلفی در فضای‌رسانه‌ای مطرح شد که این افزایش بودجه‌ای که برخی تا ۵۸ درصد نسبت به سالِ گذشته اعلام کرده‌اند تأثیری در روند ساخت برنامه و سریال رسانه ملّی خواهد داشت.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درباره این افزایش بودجه و حرف و حدیث‌های پیش آمده توضیحاتی ارائه کرد: در وهله اول افزایش اعتبارات سازمان صداوسیما عین حکم برنامه هفتم توسعه است که مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت.

او به این نکته اشاره کرد: در برنامه هفتم توسعه مصوب شد سهم اعتبارات سازمان صداوسیما به یک درصد بودجه عمومی برسد. برهمین مبنا در بودجه ۱۴۰۳ هم تلاش شد با افزایش اولیه اعتبارات صداوسیما، این مصوبه محقق شود. به موجب برنامه هفتم، در سال اول اجرای این برنامه یعنی سال ۱۴۰۳، باید ۴۳ درصد افزایش اعتبارات در حوزه صداوسیما اتفاق بیفتد، آن هم نه برای موارد جاری، بلکه صرفاً برای تحقق جدولی که در آن تولید آثار فاخر تلویزیونی، سریال‌های الف ویژه، برنامه‌های محتوایی با محوریت کودک و نوجوان و سایر پیش‌بینی و تکلیف شده است.

راستینه تأکید کرد: طرح برخی اظهارات مبنی بر افزایش بودجه صداوسیما و تحمیل بار مالی از سوی مجلس به دولت، یک فرار رو به جلوست و اینکه برخی مسئولین گفتند افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ باعث کسری منابع می‌شود، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا