راهیابی «شوهر ایران خانم» به جشنواره فرایبورگ

مستند «شوهر ايران خانم» به كارگرداني مرجان خسروي بالدی، به جشنواره فرایبورگ سوییس راه یافت.

فیلم مستند کوتاه «شوهر ایران خانم» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی که به‌صورت مستقل توسط شرکت هفت چشمه به مدیریت میلاد خسروی بالدی تهیه و ساخته شده است؛ موفق شد به سی و هشتمین دوره جشنواره فرایبورگ سوییس راه یابد.

جشنواره بین‌المللی فیلم فرایبورگ FIFF، با هدف نشر و تبادل بین فرهنگ‌ها از طریق فیلم، از آثاری حمایت می‌کند که تفکر را برانگیخته و مردم را دعوت به گفتگو می‌کند؛ جشنواره‌ای که نقاط کور را روشن و استعدادهای جدید را آشکار می‌کند و تاریخ سینما را با زوایای بدیع در متن خود قرار می‌دهد.
سی و هشتمین دوره جشنواره فرایبورگ از ۱۵ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۴ ( ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳) در سوییس برگزار خواهد شد.
«شوهر ایران خانم» با الهام و استعاره از رمان «شوهر آهو خانم» علی‌محمد افغانی، راوی زندگی خانواده‌ای از عشایر بختیاری است.

این مستند پیش‌ از این جشنواره، موفق به دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات داکس شده و به اسکار ۲۰۲۴ راه یافته است و در سی و یکمین جشنواره کمرا ایمیج نیز، منتخب بهترین فیلم‌برداری شده است.

عوامل مستند کوتاه «شوهر ایران خانم» عبارتند از: کارگردان و پژوهشگر: مرجان خسروی بالدی، تهیه‌کننده و پخش بین‌الملل: میلاد خسروی بالدی، شرکت هفت چشمه، مدیر فیلم‌برداری: مهدی آزادی، تدوین: لقمان سخنور، دستیار تدوین: سمانه میقانی، صداگذار: آرش قاسمی، موسیقی: مهدی خسروی، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان، برنا جمشیدی، طراح پوستر: لقمان سخنور و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا