بیان ویژگی های پهلوانی مدافعان حرم در مستند «پهلوانان ماندگار»

حسین معصومی نامزد دو بخش مستند های مستمر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و برنامه های مستمر صبحگاهی با تاکید بر این موضوع که ساخت اثر برای شهدا لذتی قابل وصف دارد، گفت: من در مستند رادیویی «پهلوانان ماندگار» به ویژگی های مدافعان حرم پرداختم.
حسین معصومی نامزد دو بخش مستند های مستمر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و برنامه های مستمر صبحگاهی درباره ساخت آثارش که در جشنواره پژواک جزو نامزدها قرار دارد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری فارس گفت: ساخت اثر برای شهدا لذت و شیرینی ای دارد که قابل وصف نیست. ابتدا نام شهدای ورزشکار را آماده و زندگینامه شهید را مطالعه می کردم. بعد از این مرحله در اختیار نویسنده قرار می دادم و بعد از هماهنگی با خانواده شهدای محترم برای ضبط عازم می شدیم. وقتی برای ضبط مستند پهلوانان ماندگار به منزل خانواده شهدای ورزشکار می رفتیم، حس غریبه بودن را نداشتم، انگار به منزل یک آشنا رفتم.معصومی که در دوره قبل جشنواره پژواک ، حضور داشته، ادامه داد: در گذشته برای رادیو ایران مستندهای شهدای مدافع حرم را تهیه می کردم اما این بار تصمیم گرفتم مستندهای «پهلوانان ماندگار» را بسازم. موضوع این مستندها شهدای ورزشکار مدافع حرم است، مدافعان حریمی که ورزشکار هم بودند. اینکه ورزشکار بودن چه ویژگی هایی را در یک مدافع حرم به وجود می آورد و چطور این روحیه پهلوانی باعث می شود که برای دفاع از خاک مملکتش قیام کند.نامزد بخش مستند های مستمر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از شهدای ورزشکار مدافع حرمی همچون اینانلو، اکبر حیدری، جواد الله کرم یاد کرد و گفت: بهره بردن از نگاه ورزشی و پهلوانی باعث می شود که یک جوان برای دفاع از مملکت و آب و خاکش، مقام، جایزه، مدال و … را کنار می گذارد و برای حفظ سرزمین، جانش را فدا می کند.

این تهیه کنده افزود: بخشی از پژوهش های این اثر را خودم انجام دادم. دکتر مهدی رسولی نویسنده این مستندها بود و خانم نساء جابربن انصاری در تهیه گزارش ها یاری ام داد. مستند در قالب های سخت برنامه سازی قرار می گیرد. در برنامه ترکیبی دست تهیه کننده باز است و او می تواند از همه عناصر برنامه سازی استفاده کند اما مستند سازی موفق است که به دنبال بیان کردن مطالب بکر باشد.معصومی با بیان اینکه تهیه مستند هم جذاب است و سخت، ادامه داد:مستند هیچ شباهتی به برنامه های ترکیبی و گفتگو محور ندارد، چون پژوهش و تحقیق در آن متفاوت است.نامزد بخش مستند های مستمر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: به نظرم تاثیر جشنواره پژواک، بسیار مهم و تأثیرگذار است، حتی برخی از برنامه سازان رادیو که در تلویزیون هم فعالیت دارد از این تجربه مستندسازی در رادیو در آنجا هم بهره می برنند. نامزد بخش برنامه های مستمر صبحگاهی که با اثر « سلام صبح به خیر» رادیو ایران در جشنواره پژواک شرکت کرده بود در خصوص ویژگی این برنامه و دیده شدن آن در جشنواره پژواک گفت: من تجربه برنامه سازی در همه ساعات برنامه سازی را دارم و در همه قالب ها تا به امروز توانسته ام، برنامه بسازم. برنامه های صبحگاهی طراوت ویژه ای دارد. پویایی مردم و انعکاس آن در برنامه ، حرف زدم با مردم خیلی لذت بخش است و به نظرم این از ویژگی های برنامه های مستمر صبحگاهی خصوصا برنامه «سلام صبح به خیر» رادیو ایران است.

منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا