استقبال از «عروسک» به‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد

فیلم سینمایی «عروسک»(قولچاق) به کارگردانی کارگردان فقید سینمای ایران اصغر یوسفی‌نژاد و تهیه‌کنندگی جلیل اکبری صحت در اکران نوروزی محدود خود در هنروتجربه، شروع جالب‌توجهی داشته و موفق‌تر از آثار دیگر ظاهر شده است.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، اکران فیلم‌های نوروزی سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه از ۲۳ اسفندماه به صورت همزمان و با نمایش دو فیلم بلند سینمایی و یک بسته فیلم کوتاه شامل ۵ فیلم آغاز شد.
فیلم سینمایی «عروسک»(قولچاق) به کارگردانی کارگردان فقید سینمای ایران اصغر یوسفی‌نژاد و تهیه‌کنندگی جلیل اکبری صحت با حضور بازیگرانی همچون امین حاجی اکبری، وحید شیرزاد، ناصر هاشمی، حسن بابازاده، فاطمه اسماعیلی، رضا باقری، فیروز آگلی ساخته شد. داستان این فیلم یک درام اجتماعی است که به زبان آذری و با زیرنویس فارسی اکران شده و در هشت سانس، بیش از ۲۱ میلیون تومان فروش داشته که رقمی قابل توجه است.
روز گذشته در پردیس ستاره باران تبریز، اکران ویژه‌ای در تجلیل از زنده‌یاد یوسفی‌نژاد کارگردان فقید فیلم برگزار شد و اکران این فیلم در تبریز از فردا آغاز خواهد شد.

موفقیت نسبی فیلم «عروسک»(قولچاق) در حالی اتفاق می‌افتد که فیلم در  چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر توسط هیات انتخاب رد شد و یوسفی‌نژاد مدتی‌ پس از ضربه به دومین فیلم بلندش، از دنیا رفت. «عروسک» در حالی به جشنواره راه پیدا نکرد که برخی اعضای هیأت انتخاب آن را اثری قابل توجه و مورد پسند دانستند. بهروز افخمی یکی از اعضای این هیأت با اشاره به اینکه  نبود «عروسک» در جشنواره دل هیأت انتخاب را سوزاند، گفته بود: متاسفانه فیلمساز «عروسک» در حالی که دومین فیلم خود را ساخته بود، از دنیا رفت. او از فیلمسازانی بود که ما را حیرت زده کرد!  این فیلم در جشنواره پذیرفته نشد، اما مرحوم یوسفی‌نژاد که شهریور ۱۴۰۱ پس از یک سکته مغزی از دنیا رفت، پیش از مرگ ناگهانی، مدت‌ها به همراه جلیل اکبری صحت (تهیه‌کننده فیلم) پیگیر اکران عمومی فیلمش بود که آن هم در پیچ و خم‌هایی گرفتار شد و سرانجام با رفع موانع «عروسک» آماده اکران شد.

اکبری‌صحت تهیه‌کننده فیلم، در گفت‌وگویی اعلام کرد اکران «عروسک» که در گروه هنر و سینمایی هنر و تجربه روی پرده می‌رود، از شهر تبریز آغاز خواهد شد و بعد در دیگر شهرهای ترک زبان هم اکران می‌شود.او گفت: برای اکران «عروسک»  براساس تجربه فیلم «اِو» عمل می‌کنیم که در تبریز فروش خوبی داشت و تلاش می‌کنیم این اتفاق برای فیلم «عروسک» هم تکرار شود. در این زمینه از شهرداری و نهادهای فرهنگی تبریز، اردبیل و ارومیه هم درخواست همراهی داریم و پس از اکران در این شهرها، سراغ دیگر شهرهای ترک زبان هم خواهیم رفت.

گفتنی است، پس از «عروسک» که شروع خوبی در اکران هنر و تجربه داشته، سینمایی «نویسنده مرده است» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهاب حسینی قرار دارد که سانس‌های بیشتری داشته است. این فیلم  در ۵٨ سانس، بیش از ۲۴ میلیون تومان فروخته است. همچنین بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» شامل ۵ فیلم کوتاه به هم پیوسته به نام‌های «مورس»، «نفس نکش»، «رویای نیمه جان»، «اسپاسم»، «گوشت تلخ» به کارگردانی روناک جعفری، میلاد نسیم سبحان، آرمین اعتمادی، صحرا اسداللهی و فرید حاجی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده و در ۶۰ سانس حدود ۳۰ میلیون تومان فروش داشته است.


منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا