واکنش تهیه کننده «درباره الی» به اظهارات کیارستمی:اگر شهدا نبودند باید تحت لواى حزب بعث فیلم مى ساختید!

مجله فرهنگی هفت راه – گروه فضای مجازی: سید محمود رضوی در واکنش به اظهارات کیارستمی در صفحه اینستاگرام نوشت: دیشب فیلم سخنان فیلمسازى را دیدم که براى جشنواره هاى خارجى و با عینک دودى سیاهش [اشاره به عینک دودی عباس کیارستمی] فیلم می سازد، با اینکه براى سبک کارى و سینماى ایشان احترام زیادى قائل بودم اما ویدئو منتشره، من را برای احترام به آثارش هم دچار تردید کرد، چرا که هنرمند روشنفکر هیچ گاه تاریخ مقاومت و دفاع از وطن خویش را انکار نمی کند.
این تهیه کننده سینما ادامه می دهد: کاش ایشان به جای طرح مطلب طرفدارشان که زیر متن خبر سخنان آقای حاتمی کیا کامنت گذاشته بود به این نکته فکر میکردند که اگر نبودند آنهایى که رفتند و برای دفاع شهید شدند، احمدپور[شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست؟] فیلم ایشان که هیچ، خود ایشان بعد از آنروزها باید تحت لواى حزب بعث فیلم مى ساختند و فیلم هاى ایشان به جاى طعم گیلاس طعم خون مى داد و جاى شیرین تلخ بود.
وی نوشته است: کاش در کنار روشنفکرى می توانستید واقع نگر هم باشید. نمی خواهم محبوبیت یا شناخت مردم از ابراهیم حاتمى کیا را با شما مقایسه کنم، اما خود شما قضاوت کنید که در وطنتان مردم شما را به اندازه عباس حیدری آژانس شیشه اى یا حاج کاظم آژانس می شناسند که احمدپورتان را بشناسند؟ آیا احمدپورتان ماندگار شده است یا عباس و حاج کاظم ؟!
رضوی می گوید: اگر جزو فیلمسازان روشنفکر جریان ساز سینمای ایران که مخاطب میلیونى هم دارند و در سطح جهانى هم موفقیت کسب نموده اند بودید، کجاى تاریخ این مرز و بوم را انکار می کردید و چگونه با ما سخن می گفتید؟ پیشنهاد میکنم به اکران جهانی و ماندگار شدن فیلم هاى احتمالا انسانى تان بپردازید و بگذارید این مردم به دفاعشان از تمام ارزش ها از جمله دفاع از خاک وطن و فیلم هاى تاریخ ساز عصر امام خمینى ره بنازند.
رضوی در پی‌نوشت می گوید: دیده بان اولین فیلم پرمخاطب آقاى حاتمى کیا در سال ٦٧ تولید و قاعدتا در سال ٦٨ اکران شده و سال ٦٨ پایان جنگ بوده پس چگونه ایشان توانسته دوستان احمدپور شما را به کشتن بدهد؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا