وقتی سینمای دولتی را نقد می‌کنیم و همزمان دنبال بودجه‌ دولتی هستیم!/علی معلم: متاسفانه ارگانهای دولتی از ما حمایت نمی‌کنند!

مجله فرهنگی «هفت‌راه»- گروه سینما: ظاهرا همچنان در سینمای ایران رسم بر این است که شبه‌‌روشنفکران غرب‌زده‌ی وطنی مواضع «اعلامی»‌شان با سیاست‌های «اعمالی‌»شان تفاوت‌های فحش و حتی اختلاف‌های صدوهشتاد درجه‌ای داشته باشد و کاری را انجام دهند که خودشان مدت‌ها درست در نفی همان کار مرثیه‌سرایی کرده‌اند.

 

به گزارش «هفت‌راه»، در همین زمینه اخیرا علی معلم منتقد و تهیه‌کننده‌ی سینما و مدیر یکی از سایت‌های سینمایی که گردانندگان آن سعی فراوانی برای معرفی خود به عنوان نفرات اصلی جریان نقد هنرنفتی دارند، در یکی از مصاحبه‌های خود از دولت به علت اختصاص ندادن بودجه برای ساخت فیلم‌ش انتقاد کرده است.

وی که مدتهاست به دنبال تولید پروژه‌ای سینمایی به نام کوروش کبیر است درباره وضعیت تولید این کار به «نسیم» گفت: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و برای تولید به نتیجه نهایی نرسیده ایم. ارگانهای دولتی که بنا بود حمایت کنند هم متاسفانه کار تازه ای انجام نداده اند.

معلم درباره عدم حمایت ارگانهای دولتی ادامه داده است: متاسفانه ارگانهای دولتی در حرف از حمایت می گویند اما در عمل اتفاقی نمی افتد. به هر حال ارزشمندی به عملی است که صورت می گیرد و نه حرفهایی که فقط میتواند دلخوشی باشد.

اما این گلایه‌ی معلم از عدم دریافت بودجه‌های نفتی از سوی دولت به فیلم‌ش درحالی صورت می‌گیرد که سایت تحت مدیریت وی مدت‌هاست ادعای نقد آثار هنری تولیدشده با بودجه‌های دولتی را دارد و هر فیلمی را تنها به این علت که با بودجه‌ی دولتی ساخته شده است مورد انتقاد قرار می‌دهد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد شبه‌روشنفکران غرب‌زده هم که تلاش وافری برای معرفی خود به عنوان طرفداران «بازار آزاد» دارند نیز نمی‌توانند از خیر بودجه‌های دولتی بگذرند و آن‌ها نیز به رغم ادعای خود به دنبال دریافت سرمایه‌ی نفتی برای ساخت پروژه‌های خود هستند و این قطعا متر و معیار خوبی‌ست برای سنجش میزان صداقت رسانه‌های سینمایی در برخوردشان با جریانات مختلف.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا