کوچک سازی رادیو با حذف «رادیو کتاب» آغاز شد!/ زور همه به کتاب می‌رسد

مجله فرهنگی هفت راه – گروه کتاب: بعد از ادغام دو شبکه تلویزیونی تماشا و نمایش در تلویزیون، حالا نوبت کوچک سازی رادیو رسیده است. معاون جدید صدای رسانه ملی هم که در اولین سخنرانی‌اش کوچک سازی رادیو را فوری‌ترین الویت کاری خود دانسته بود، در اولین اقدام رادیو کتاب را تعطیل کرد. این اقدام خانم ابروانی در حالی صورت گرفته است که چندین و چند شبکه رادیویی بی‌مخاطب دیگر هنوز روی موج‌های رادیویی قدم می‌زنند.

سیاست کاهش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از اولویت‌های رییس جدید سازمان صدا و سیما بود که اتفاقا مورد تقدیر هم قرار گرفت. اما آنچه جای تعجب است اینکه این سیاست وقتی در حوزه رادیو قرار شده است جامه عمل بپوشد، با حذف رادیو کتاب آغاز شده است.

35_900504_L600

از اواخر آبان 91 که رادیو کتاب آغاز بکار کرد، اهالی کتاب و کتابخوانی امیدوار شدند که رویکرد رسانه ملی به کتاب و کتابخوانی تغییر کرده است. اما کار هرچه جلوتر رفت مشخص شد که رادیو کتاب هنوز جدی گرفته نمی‌شود و کمبود بودجه باعث شده تا این شبکه نوپای رادیویی چندان در جذب مخاطب موفق نباشد. با این حال رادیو کتاب تنها مرجع و ملجاء دوستداران کتاب در رسانه ملی بود. حال با حذف این شبکه از روی امواج رادیویی و مشخص نشدن جایگزینی برای مراجعه مخاطبان آن، گویا همه چیز برگشته است به قبل؛ به روزهایی که این مخاطبان برای یافتن برنامه‌ای درباره کتاب باید موج رادیوی خود را هی بالا و پایین می‌کردند.

حال باید دید ادامه روند کوچک سازی صدا و سیما به کجا خواهد انجامید…

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اقای صوفی اقای محمدزاده………و خیلی اقاهای دیگر…….بجز حضرت اقا خیلی اقاهای دیگر………خدا لعنت کند مدیرانی را که خون به دل حضرت اقا میکنند.خدا لعنت کند مدیری را که در رادیو از اسم حضرت اقا نان میخورد….خدا ارامش بدهد به دل شکسته حضرت اقا از این نامردمان…در جلسه کارمندان رادیو قران با حضرت اقا از دادن هرگونه نامه به حضرت اقا خود مدیران رادیو جلوگیری کردند….اقا چنان نهیبی به صوفی زدند برای خبطی که کرده بود و وسط حرف های اقا برای خودش منبر رفت…..اقا جان ما که کم میدانیم شب خوابمان نمی برد.حضرت ولی عصر به قلبتان ارامش دهد…..به یاد ‍‍بچه های خوب و مومن رادیو که مدعیان متظاهر کنارشان گذاشتند و یا کاری کردند گوشه نشینی کنند….سلام بر صادق درودیان استاد مسلم قران……سلام بر فرزند خلف و مومن حاج عباس سلیمی که همه دوستش داریم…..سلام بر صدای جاوید بچه حزب الهی جانباز شهریار ضیا اذری…..سلام بر کرامت کریم دولتی….سلام بر نوروزی مدیر ارزشی سابق رادیو گفتگو….سلام بر حجج اسلام اسکندری….زکاوت….مشایخی….وای بر رادیویی که به عمامه علما هم رحم نکرد………..خانم ابروانی…..به سرورتان زهرای مرضیه توسل چویید و به دوران سروری های به قول حضرت امام متزور ها و اصحاب زر و زور و قدرت ‍در صدای رسانه ای که باید ملی باشد نه نونی خاتمه دهید.دعا میکنیم برایتان…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا