نخستین کتاب اینستاگرامی ایران

نویسنده هاروارد مک دونالد، اولین کتاب اینستاگرامی فارسی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یادداشتهای مفصل اینستاگرامی، سیدمجیدحسینی نویسنده کتاب هاروارد مک دونالد، برای اولین بار توسط نشر آرما در قالب کتابی با عنوان اینستالوژی منتشر شد.

این کتاب شامل بیش از دویست متن و عکس است که از بین بیش از هزار پست صفحه اینستاگرام سیدمجیدحسینی انتخاب و منتشر شده؛ است.

صفحه اینستاگرام حسینی که استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است، پر از متن‌های بلند بالاست این متن‌ها هم اجتماعی، هم فکری، هم داستانی و هم شیرین وخواندنی هستند؛ در یکی از پست‌ها راجع به ماجرای سقوط هواپیما در تایوان و نجات یافتن پانزده نفر هنگام سقوط می‌خوانیم:

تابه حال سقوط کرده‌اید؟ حسی دارد شبیه شکست ولی بسیار تلخ‌تر؛ به تلخی سقوط هواپیمای تایوانی که باز عده‌ای را به کام مرگ فرستاد؛ اما ١۵ نفرهم جرأت کردند قبل از سقوط خودشان را پرتاب کردند بیرون، و نجات یافتند، گویا همراه‌شان چیزی داشتند که بقیه نداشتند؛ مثل آدم که قبل از هبوط (سقوط) همراهش کلمات داشت؛ فتلقی آدم من ربه کلمات؛ وکلمات نجاتاش داد؛ من برآنم که کلمات‌اند که اگر همراه ما باشند از سقوط نجاتمان می‌دهند، کلمات درونشان چیزی هست که حفظمان می‌کنند؛ اینست که نوشتن یعنی پرتاب کردن خود به بیرون از طیاره مرگ، قبل از سقوط؛ با نوشتن شاید زنده ماندیم، بیایید بنویسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا