لابی‌گری در جشنواره فیلم کن

در طول ماه گذشته ابعاد وسیعی از فساد در فیفا معلوم شده و حتی کار به استعفای رئیس فدراسیون جهانی فوتبال هم کشید. حالا اتهام دیگری به این نهاد معتبر وارد شده است.

حالا پس از گذشت یک سال مشخص شده که فیلم «عشق مشترک» ابتدا برای بخش های اصلی ثبت نام کرده بود اما به دلیل ضعف زیاد اثر، دبیران جشنواره کن و هیئات انتخاب از پذیرش آن سرباز زده اند. اما در نهایت با لابی گری سازندگانش موافقت کرده اند تا در بخش غیر رسمی «اکران ساحلی کن» فیلم را نشان بدهند. ضمن این که فرش قرمز آن هم باید بیرون از کاخ جشنواره برگزار می شد.

تیری فریموژ، مدیر هنری جشنواره کن با تایید ضمنی این موضوع می گوید:«در ابتدا من گفتم: غیر قابل مذاکره است. چرا که فیلم ضعف کیفیت داشت و نمی توانست در بخش های رسمی حضور داشته باشد. اما انها گفتند: اکران ساحلی چه؟ و من پیشنهاد آنها را پذیرفتم.»

با این وجود روی پوستر اصلی فیلم زیر لوگوی نخل جشنواره بین المللی فیلم کن، عنوان «انتخاب رسمی» آمده است که به نوعی سوء استفاده از برند جشنواره بین المللی فیلم کن است.

اما حتی این سوء استفاده هم نتوانست فروش فیلم را بالا ببرد. به طوری که در هفته اول اکران آمریکای شمالیش فقط 609 دلار فروخت و در ادامه تور اکرانش در بریتانیا، مهد فوتبال هم فروش چندانی نداشت به طوری که بودجه 17 میلیون دلاری فیفا برای این فیلم رسما تلف شد.

«عشق مشترک» فیلمی در مورد تاریخچه فیفا است که با بازی چهره هایی چون تیم راث( در نقش سپ بلاتر) و ژرارد دوپاردیو به تهیه کنندگی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا ساخته شده بود. در مراسم اکران این فیلم در ساحل کوت دازور سپ بلاتر، رئیس مستعفی فیفا هم حضور داشت. گفتنی است بخشی از این فیلم در مورد فساد فیفا در زمان ریاست ژوائو هاولانژ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا