«دنیای ژوراسیک» رکورد می‌زند

چندی پیش خبر از ۵۰۰ میلیون دلاری شدن فیلم «دنیای ژوراسیک» در سینماهای دنیا دادیم. حالا خبر رسیده این فیلم در خاک آمریکا هم مشغول رکورد زنی است.

در حالی که کمتر از 10 روز از اکران فیلم جدید کمپانی یونیورسال می گذشت، فروش بیش از 204 میلیون دلاری «دنیای ژوراسیک» در خاک آمریکا به علاوه 307 میلیون دلاری که از بازارهای جهانی به دست آمد، این فیلم را تبدیل به نخستین اثر تاریخ سینما کرد که توانسته در نخستین آخر هفته فروشش به رقم سرسام آور 511 میلیون دلار دست پیدا کند. این رقم فروش باعث شد کمپانی یونیورسال تبدیل به اولین شرکتی شود که در سال جاری بیش از سه میلیارد دلار در آمد به دست آورده است. از این مبلغ یک میلیارد دلار مربوط به فروش سینماهای آمریکا و دو میلیارد دلار مربوط به فروش سینماهای دنیا است.

حالا اما خبر رسیده که رقم فروش فیلم در سینماهای آمریکا هم از مرز 300 میلیون دلار گذشته. چیزی که باعث می شود این فیلم رکورد سریع ترین فروش 300 میلیون دلاری سینماهای آمریکا را به نام خودش ثبت کند. فیلم قبلی «انتقام جویان»، اثر ابرقهرمانی سال 2012 مارول و دیزنی بود که به کارگردانی جاس ویدون ساخته شده بود. نکته جالب توجه این است که فیلم «دنیای ژوراسیک» اگر تا آخر وقت یک شنبه 103.05 میلیون دلار دیگر فروش کند باز هم رکوردی دیگر از «انتقام جویان» را به نام خودش ثبت خواهد کرد. رکورد دوم مربوط به بهترین آخر هفته دوم در تاریخ سینمای آمریکا است. باید دید آیا «دنیای ژوراسیک» می تواند در شکستن رکورد «انتقام جویان» هتریک کند یا خیر. این فیلم پیش از این رکورد سریع ترین فروش 500 میلیون دلاری سینماهای جهان را به نام خودش ثبت کرده بود. نکته قابل توجه این است که با اکران انیمیشن Inside out، محصول مشترک کمپانی های پیکسار و دیزنی، «دنیای ژوراسیک» بخشی از مخاطبانش را از دست داده. با توجه به این موضوع باید دید آیا این فیلم باز هم به رکورد شکنی ادامه می دهد؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا