حسام الدین سراج: انجمن موسیقی از برگزاری کنسرت عاشورایی حمایت نمی‌کند!

به گزارش هفت راه، حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی گفت: برای برگزاری کنسرت عاشورایی در ماه محرم اگر برنامه ریزی صورت بگیرد، چنین برنامه ای اجرا می شود اما بعید می دانم که چنین اتفاقی بیفتد.

وی ادامه داد: تاکنون اسپانسری که بتواند دستمزد اعضای گروه را پرداخت کند پیدا نشده و اگر شرایط به همین صورت پیش رود، امکان برگزاری کنسرت عاشورایی را از دست می دهیم.
سراج در پاسخ به اینکه آیا اقدام حمایتی از سوی انجمن موسیقی برای برگزاری کنسرت موسیقی عاشورایی که در سال های گذشته صورت گرفته، امسال هم صورت می گیرد یا خیر، گفت: تا این لحظه از سوی انجمن موسیقی نیز درخواستی برای بحث حمایتی ازکنسرت عاشورایی ارائه نشده است.
وی خاطرنشان کرد: قطعه هایی که در کنسرت مهرماه همراه با گروه موسیقی “سور” در تالار اندیشه روی صحنه بردیم،‌ قرار است به صورت دو مجموعه صوتی و تصویری روانه بازار موسیقی شود.
گفتنی است، در سال 1393 نخستین کنسرت عاشورایی به خوانندگی حسام الدین سراج  در ادامه برنامه های سوگواره عاشورایی هنر ایرانی(خیمه ها و نجواها) روی صحنه رفت که  این کنسرت در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد و سراج نغمه های عاشورایی آلبوم “وداع” را روی صحنه برد.
حسام الدین سراج در این کنسرت 10 قطعه موسیقی شامل قطعه های راز، سرخیل مستان، غریب آشنا، یک دل یک یار، سرَ حق، شوخ شیرین، راه عشق، نی نامه، گریه خون و وداع را اجرا کرد.
اجرای این قطعه ها در قالب روایتی داستانی از واقعه عاشورا و سرگذشت یاران حضرت سیدالشهدا (ع) با اشعاری از عمان سامانی، غلامرضا کافی و قیصر امین پور بود. همچنین اجرای بخش کلامی کنسرت را وحید جلیلوند و رهبری گروه را سید محمد میرزمانی برعهده داشت.
منبع: میزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا