برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب تشریح شد/ پیگیری طرح دستفروشی کتاب در مترو/ ثبت رکورد روپایی زدن همراه با مطالعه کتاب

هفت راهمحمدرضا شهبازی: دبیر ستاد گرامیداشت هفته کتاب، برنامه های صورت گرفته در این هفته را تشریح کرد. ارسلان میزدوست، با اشاره به پایان یافتن بیست و چهارمین هفته کتاب، برنامه های اجرا شده در این هفته را شرح داد.

میزدوست رهاسازی کبوتر در 36 نقطه از کشور را از ابتکارات امسال برشمرد که با هدف تمرکز زدایی از پایتخت در حوزه کتابخوانی انجام شده است. او انتخاب عدد 36 را بدلیل جمع ردیف حروف کلمه کتاب در الفبای فارسی دانست و ذوق کرد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته کتاب با اشاره به اینکه همه کارشناسان معتقد هستند ترویج کتابخوانی باید از سنین کم صورت بپذیرد، گفت: امسال با هماهنگی های صورت گرفته زنگ کتاب و کتابخوانی در مهدکودکها زده شد حال آنکه تا سالهای قبل در مدارس زده میشد!

برگزاری همایشهای مختلف با حضور عموهای فیتیله‌ای، خاله سارا، سیلورمن‌های نمایشگاه مطبوعات و…نیز از جمله اقداماتی بود که به گفته میزدوست جهت ترویج کتابخوانی در هفته کتاب صورت گرفته است. وی اضافه کرد همچنین طی مذاکراتی با آن جوان که پله های برج میلاد را روپایی زنان بالا رفته است، قرار شد وی برای سال بعد همین کار را در حالی که کتاب میخواند و روپایی میزند هم انجام دهد.

این مقام مسئول در امر کتابخوانی با انتقاد از دستگاه‌هایی که خود را در این امر کتابخوانی مسئول نمیدانند به تقدیر از آنها که خود را مسئول میدانند پرداخت.
وی در همین راستا با تاکید بر اینکه ناشران و کتابفروشان جزو افراد فرهیخته جامعه هستند و نباید مشکلات مالی آنها باعث شود شانشان نادیده گرفته شود، گفت: امسال با دستگاه‌های مسئول هماهنگ شد تا ناشران و کتابفروشانی که بعلت مسائلی چون گرانی کاغذ چکشان برگشت خرده است در هفته کتاب جلب نشوند که با عنایت عزیزان به اهمیت کتابخوانی در جامعه همینطور هم شد!

میزدوست در ادامه حرکت به سمت تعامل با فعالان بخش خصوصی و گروه‌های مردمی و کاستن از نگاه‌های دولتی را از دیگر سیاستهای کلان ستاد دانست و افزود: در هفته کتاب امسال مذاکراتی هم با آقای اسی بنجل که دستفروشی در خط یک مترو را مدیریت میکند داشتیم و ایشان قبول کردند روزی دو ساعت اجازه بدهند کتاب هم در مترو دستفروشی شود. البته ایشان گفتند اگر همراه کتاب چراغ قوه پلیس فدرال 10 تومان، پاوربانک اصل سونی 15 تومان و مسواک اورجینال اورال بی به قیمت 2 تومان هم توسط دستفروشان ما به فروش برسد این دو ساعت قابل افزایش است.

وی یکی از دستاوردهای ستاد گرامیداشت هفته کتاب را تصویب دائمی شدن این ستاد در طول سال دانست که باعث می‌شود به تعداد 17 نفر برای مدیران علاقه مند به کتاب و کتابخوانی شغل ایجاد شود!

میزدوست در پایان این نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه فکر می‌کنید این اقدامات چقدر در توسعه و ترویج کتابخوانی نقش خواهد داشت، گفت: خیلی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا