انتشار مجموعه «داستان انقلاب» به‌انتخاب سرشار

مجموعه هفت‌‌جلدی «داستان‌های انقلاب» به‌انتخاب محمدرضا سرشار منتشر شد.

به گزارش هفت راه، مجموعه هفت‌جلدی «داستان‌های انقلاب» که توسط محمدرضا سرشار گزیده و ویرایش شده، شامل منتخب داستان‌های کوتاهی است که تاکنون درباره انقلاب اسلامی ایران نوشته و منتشر شده است.

داستان‌های این مجموعه که به‌تازگی توسط سوره مهر منتشر شده، به‌قلم نویسندگان شناخته‌شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به‌رشته تحریر درآمده است. این گروه سنی (نوجوان) با خوانش این مجموعه می‌توانند با حال و هوا و روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شوند.

عناوین این هفت مجموعه به‌ترتیب عبارت‌اند از: «به‌دنبال پدر»، «پای تخته سیاه»، «همه گفتند مرگ بر شاه»، «نوشته روی دیوار»، «غریبه‌ها»، «جاسوس» و «امام می‌آمد».

«به‌دنبال پدر»: اولین مجموعه از سری «داستان‌های انقلاب» است. در این مجموعه، شش داستان به‌قلم نویسندگان نسل اول بعد از انقلاب گرد آمده که اسامی آنها با داستان‌هایشان عبارت‌اند از: داوود غفارزادگان «روزی دیگر»، رضا رهگذر «مش‌قاسم»، طاهره ایبد «آقاجان»، حسین فتاحی «شب‌های انقلاب»، محمد ناصری «محمد ناصری» و شهید علیرضا شاهی «به‌دنبال پدر»

«پای تخته سیاه»: دومین مجموعه از سری «داستان‌های انقلاب» است. در این مجموعه، ناصر شریف‌زاده با داستان «پای تخته سیاه»، مجید درخشانی با دو داستان «یک فریاد و هزار فریاد» و «سیزده محرم» و داوود غفارزادگان نیز با دو داستان «جعبه عسل» و «رویش در باد»، دومین اثر از مجموعه داستان‌های انقلاب را تشکیل داده‌اند.

«همه گفتند مرگ بر شاه»: سومین مجموعه از سری «داستان‌های انقلاب» است. این مجموعه، شش داستان به‌قلم پنج نویسنده است؛ مجید درخشانی با دو داستان «رهایی» و «اخلالگرها»، بهمن پگاه راد با داستان «مدرک جرم»، داوود غفارزادگان نیز با داستان «کبوترها و خنجرها»، ابراهیم حسن‌بیگی با «استوار ایوبی» و مریم جمشیدی نیز با داستان «همه گفتند مرگ بر شاه».

«نوشته روی دیوار»: چهارمین مجموعه از سری «داستان‌های انقلاب» است. این مجموعه با پنج داستان به‌قلم پنج نویسنده است؛ محمدرضا بایرامی «تفنگ»، مصطفی خرامان «سنگ و شیشه»، غلامرضا آبروی «عکس»،‌ هاجر زمانی «شبی برای شعارنویسی» و سید ناصر هاشمی «نوشته روی دیوار».

«غریبه‌ها»: پنجمین مجموعه از سری «داستان‌های انقلاب» است. در این مجموعه، چهار داستان به‌قلم سه نویسنده است. علی اکبر والایی «آخرِ تعزیه»، م. تقوا «بسته عجیب» و محمدحسین کیانپور با دو اثر «شاخه‌های شکسته» و «غریبه‌ها» ارائه شده است. گفتنی است این اثر پیشتر در انتشارات سوره مهر به چاپ چهارم رسیده بود.

«جاسوس»: ششمین مجموعه از سری «داستان‌های انقلاب» است. در این مجموعه، 4 داستان به‌قلم 4 نویسنده؛ علی آقاغفار «اولین نقش من»، مجید درخشانی «جاسوس»، محمدحسین کیانپور «مجسمه» و حسین عبدی «نقشه» ارائه شده است. گفتنی است این اثر پیشتر در سوره مهر به چاپ چهارم رسیده بود.

«امام می‌آمد»: هفتمین مجموعه از سری «داستان‌های انقلاب» در این مجموعه، 6 داستان به‌قلم 6 نویسنده آمده است؛ وجیهه علی‌اکبری سامانی «یکی از همین مردم»، احمد عربلو «مرد پریشان»، خسرو آقایاری «شب‌های حکومت نظامی»، علی اکبر والایی «دستی از دور»، مهدی کردفیروزجایی «اعلامیه» و بهاره طائرپور «امام می‌آمد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا