انتشار یادداشت‌های امیرحسین فردی تا پایان سال

مجموعه ۱۰ جلدی «یادداشت‌های زنده‌یاد امیرحسین فردی» با انتشار سه جلد پایانی این مجموعه به اتمام می‌رسد. قرار است انتشارات مدرسه تا پایان سال این مجلدات را به چاپ برساند.

به گزارش هفت راه، مجموعه پنج‌جلدی از یادداشت‌های زنده‌یاد امیرحسین فردی، پدر داستان انقلاب، به‌کوشش مریم فردی، فرزند او گردآوری و برای نخستین‌بار در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران منتشر و رونمایی شد.

این اثر دربردارنده مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های زنده‌یاد فردی در کیهان بچه‌هاست که مرحوم فردی طی حدود 30 سال فعالیت در این مجموعه آنها را منتشر کرده بود. این یادداشت‌ها در موضوعات مختلف نوشته شده و علاوه بر اینکه دیدگاه‌های نویسنده در حوزه‌‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نشان می‌دهد، بیانگر سبک نوشتاری این نویسنده در قالب روزنامه‌نگار نیز هست.

ناصر نادری، نویسنده و از گردآورندگان این مجموعه، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مجموعه یادداشت‌های پدر داستان انقلاب و ادامه‌دار بودن این مجموعه گفت: کل مجموعه‌ای که قرار است در قالب یادداشت‌های زنده‌یاد امیرحسین فردی منتشر شود، 10 جلد است که تاکنون هفت جلد از آن توسط انتشارات مدرسه منتشر شد.

وی به نحوه انتخاب یادداشت‌های این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: یادداشت‌ها با نظر سه تن انتخاب شد؛ مریم فردی، دختر زنده‌یاد امیرحسین فردی، کل یادداشت‌های پدر را گردآوری کرد و بعد از میان این یادداشت‌ها، آن دسته از نوشته‌ها که شرایط انتشار را داشت، انتخاب شد. در واقع یادداشت‌های این مجموعه، حاصل نوشته‌های زنده‌یاد فردی در 30 سال است که در مناسبت‌های مختلف مذهبی، ملی و جهانی در کیهان بچه‌ها نوشته‌ است.

این نویسنده کتاب کودک و نوجوان با بیان اینکه قرار است تا پایان سال جاری سه جلد دیگر از این مجموعه به چاپ برسد، به ویژگی‌های این اثر اشاره و تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند بسته آموزشی خوبی برای معلمان و حتی نویسندگان کودک و نوجوان باشد. نوع نگاه لطیف زنده‌یاد فردی به مسائل اخلاقی و موضوعات اجتماعی و زبان و لحن او می‌تواند الهام‌بخش معلمان و نویسندگان فعال در این حوزه باشد.

به گفته نادری؛ موضوعات اجتماعی، اخلاقی، محیط زیست، انقلاب، امام(ره) و… از جمله مسائلی است که زنده‌یاد فردی در این یادداشت‌ها به آن اشاره کرده است. از این جهت، این اثر می‌تواند در سوژه‌یابی به نویسندگان حوزه کودک و نوجوان کمک مؤثری کند.

زنده‌یاد امیرحسین فردی، از نویسندگان سرشناس حوزه ادبیات انقلاب اسلامی است. او توانست با تربیت نسل نویی از نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان و سال‌ها فعالیت در «کیهان بچه‌ها» در این زمینه تأثیرگذار باشد. برگزاری جایزه شهید حبیب غنی‌پور و جشنواره داستان انقلاب نیز از ابتکارات این نویسنده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا