رکوردشکنی فروش «بهترین فیلم اسکار»

«کتاب سبز» برنده جایزه اسکار «بهترین فیلم» پس از گذشت هشت سال از موفقیت فیلم «آرگو» توانست رکورد فروش فیلم برتری پس از اسکار را با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ازآن خود کند.

به گزارش فارس به نقل از وِرایِتی، «کتاب سبز» برنده جایزه اسکار «بهترین فیلم» پس از گذشت هشت سال از موفقیت فیلم «آرگو» توانست رکورد فروش فیلم برتری پس از اسکار را با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ازآن خود کند.

این فیلم پس از بردن جایزه اسکار بهترین فیلم از جنبه فروش متحول شد و توانست در همین آخر هفته ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کسب کند.

«کتاب سبز» که محصول یونیورسال پیکچرز است همچنین جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد با بازی «ماهرشالا علی» و «بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی» را ازآن خود کرد. این فیلم در ۲۶۰۰ سالن سینما اکران شد که با افزایش ۱۲۱ درصدی درآمد مواجه شد و به این ترتیب جایگاه پنجمی فروش خانگی را طی شانزدهمین آخر هفته انتشار به خود اختصاص داد.

این فیلم همچنین در بازار بین‌المللی در ۶۴ کشور نمایش داده شد و ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار کسب کرد. جالب اینکه تنها در همین آخر هفته در کشور چین ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشت.

«کتاب سبز» در اوایل شروع در ماه نوامبر، با فروشی پایین اکران خود را آغاز کرد لیکن پس از دریافت جوایز اسکار به یکباره رکورددار شد. این فیلم تا کنون ۷۵ میلیون دلار در سینماهای آمریکای شمالی و ۱۱۲ میلیون دلار در بخش بین‌الملل کسب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا