چه کتابی بخوانیم؟ 10 کتاب به پیشنهاد یک پژوهشگر روابط بین‌الملل

پایگاه خبری هفت راه بمناسبت فرارسیدن تعطیلات نوروز و حوادث اخیر مربوط به ویروس کرونا برای مخاطبان خود بسته های پیشنهادی در حوزه فیلم، کتاب و مستند ارائه میکند.

بسته دوم: چه کتابی بخوانیم؟

10کتاب به انتخاب دکتر مهدی خانعلی زاده پژوهشگر روابط بین‌الملل

🔹1-از دو که حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم/ هوراکی موراکامی – نشر چشمه
کتابی که چندین بار می‌توان خواند و با فضای آرام و لذت‌بخشش همراه شد. اگر می‌خواهید موراکامی بخوانید، این کتاب بهترین انتخاب است.

🔹2-ارتداد/ وحید یامین‌پور – انتشارات سوره مهر
یک روایت عجیب از حوادثی که در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی در بهمن 1357 … نیفتاد! این عاشقانه‌ی سیاسی را باید آهسته خواند.

🔹3-جبر جغرافیا/ تیم مارشال – نشر همان
یکی از بی‌نظیرترین کتاب‌ها درباره‌ی اینکه چرا ما اینطور هستیم و چرا خارج، آنطور! با ترجمه روانی که دارد، نگاه‌تان به تحولات منطقه‌ای و جهانی را تغییر می‌دهد.

🔹4-شب‌های روشن/ فئودور داستایوسکی- نشر ماهی
حالا که قرار است در خانه بمانیم، بهترین زمان برای مطالعه یکی از شاهکارهای ادبیات روسیه است. داستایوسکی را با این کتاب شروع کنید.

🔹5-وقتی نیچه گریست/ اروین یالوم – انتشارات کارون
کتاب حجیمی است اما به قدری سناریوی دقیق و روند مناسبی دارد که اصلا خسته نمی‌شوید. روایتی داستانی از روانشناسی مدرن و تاثیر احتمالی‌اش بر فلسفه‌ی قرن بیستم.

🔹6-من ترسو نیستم/ وندی شرمن – انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی
ماجرای مذاکرات هسته‌ای آنقدر زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار داده که نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت. بهترین روایت درباره‌ی برجام، از زبان طرف آمریکایی است؛ چرا که واقعیتِ دشمنی یا دوستی آنها را برای ما نمایان می‌کند.

🔹7-دشمن عزیز/ جین وبستر – انتشارات قدیانی
«بابالنگ‌دراز» نازنین را که همه ما خوانده‌ایم یا حداقل سریالش را دیده‌ایم. حالا برای شما یک شگفتانه داریم: نامه‌نگاری‌های «سالی» به «جودی»؛ با هم جذابیت و با همان لذت.

🔹8-سه گزارش کوتاه درباره نوید و نگار/ مصطفی مستور – نشر مرکز
همه‌ی کتاب‌های مستور فوق‌العاده خواندنی هستند اما این کتاب، یک دنیای دیگر است. شاید با دنیای مستور حال نکنید اما حتما این کتاب، نسخه‌ی رهایی از حال بد شما هم هست.

🔹9-ماه‌بندان/ محمدرضا شهبازی – انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی
گزارش نوشتن از سفرِ یک شخصیت مهم، کار هر کسی نیست؛ مخصوصا در سال‌های اخیر که انگار جوک گفتن و حاشیه‌نگاری مهم‌تر از متن‌نگاری شده است. این کتاب، نمونه‌ی خوبی در این ایام قحطی‌ِ سفرنگاری است.

🔹10- کرشمه خسروانی/ سیدمهدی شجاعی – انتشارات نیستان
روضه‌ی نمایشی بخوانید. داستانی که شاید شنیده باشید اما این بار بسیار داستانی‌تر و با قلم شیرین یک نویسنده‌ی کهنه‌کار. این کتاب از آنهایی است که شروع کنید، دو ساعت بعدش تمامش خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا