کارویژه معاونت سیاسی تلویزیون چیست؟

وطن امروز نوشت:

هنر معمولا در مناقشه‌های سیاسی جاده صاف‌کن بوده است. تاریخ هنر پر است از آثاری که پیش از وقوع تنش‌ها یا اتفاقات سیاسی به استقبال آنها رفته‌اند. ماجرای توافق اخیر ۲ کشور عربی با رژیم غاصب صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط هم اتفاقی از همین دست است؛ ماجرایی که مدت‌ها قبل از رسمی شدن آن، با پخش آثار نمایشی در این زمینه برای آن مقدمه‌چینی شد.

گروه تلویزیونی «MBC» که در عربستان سعودی فعالیت می‌کند، در مدت اخیر تمرکزش را بر پخش سریال‌هایی گذاشت که در آنها به عادی‌سازی روابط آشکار با رژیم اشغالگر در مقابل تحریف قضیه فلسطین می‌پرداخت. در واقع جریان رسانه‌ای جدید که برای رنگ کردن این کلاغ و قالب کردن آن به مخاطب به عنوان طوطی به وجود آمده بود، ۲ جریان عادی‌سازی و تحریف را به شکل همزمان و در کنار هم پیش می‌برد.

سریال «ام هارون» نمونه‌ای از تلاش‌های مذبوحانه برای عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل بود؛ سریال طنز موسوم به «مخرج ۷» هم از جمله نمونه‌های پر سروصدای این مدت اخیر بود که در آن به شکلی آشکارا، عادی‌سازی روابط با اسرائیل تبلیغ می‌شد.

رسانه‌های معارض فلسطین و جریان رسانه‌ای مقابل جمهوری اسلامی، با انواع پرداخت‌ها، روایت خودشان از توافقی که توسط ترامپ به «آبراهام» موسوم شده است را مطرح کرده‌اند. توافقی که میان برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با اسرائیل و‌ در کاخ سفید امضا شد، ماجرایی است که نمی‌توان و نباید پیرامون آن سکوت کرد.

در شرایطی که همه این اتفاق‌ها و قراردادها و توافق‌ها ارتباطی جدی با عمده مسائل و سیاست‌های جمهوری اسلامی دارد، تقریبا هیچ برنامه تلویزیونی پیرامون این موضوع روی آنتن رسانه ملی نرفت.

زیاد دور نیست زمانی که تلویزیون ولو با داشتن شبکه‌هایی محدودتر از امروز برنامه‌های تحلیلی و روایت‌های قابل توجهی پیرامون مسائل داخلی ارائه می‌داد اما حالا با داشتن شبکه خبر و ۲۰ شبکه اصلی و فرعی، یک برنامه وجود ندارد که از توافقی اینچنین مهم روایتی قابل توجه ارائه دهد. اما این اتفاق چرا می‌افتد؟ به‌راستی کارویژه معاونت سیاسی تلویزیون اگر پرداختن به ماجرایی شبیه توافق اخیر نیست، پس چیست؟ /وطن امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا