واکنش تند کاربران به علیدوستی، معادی و فرهادی/ در ایران همه چیز ممنوعه، از جمله رفتن به کَن!

امسال «برادران لیلا»، با کارگردانی سعید روستایی و بازی ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده و پیمان معادی، در جشنواره فیلم کن شرکت کرد. اصغر فرهادی هم یکی از اعضای هیات داوری بخش اصلی این جشنواره بود.

جدای از آنکه کارکرد این جشنواره در این سالها چه بوده است و امسال این جشنواره می‌خواهد کدام فیلم ضدایرانی را ستایش کند حواشی بازیگران ایرانی است که عازم کن شده‌اند.

ترانه علیدوستی اولین سخنان چالشی را درباره ایران در این جشنواره مطرح کرد. او گفت: «وقتی در کشوری همه‌چیز ممنوع باشد، پس شما از صبح که بیدار می‌شوید تا شب، مشغول جنگیدن خواهید بود! ». ترانه علیدوستی همچنین در مصاحبه‌ای اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی گفته است: «ما در ایران رسانه‌ای برای زدنِ حرف‌هایمان نداریم و سرکوب می‌شویم!».

پیمان معادی نیز درباره تورم ایران در جشنواره کن صحبت کرد و گفت: « تورم و تاثیراتش در ایران از جنگ ویران‌گرتر است. شما برای اینکه هزینه خانواده‌ات را تامین کنی هر روز باید ببینی رئیس جمهور آمریکا چه گفته است».

اصغر فرهادی نیز در نشست خبری هیات داوران کن گفته بود: «با آن که کشورم در شرایط خیلی سختی به لحاظ اقتصادی و…  به سر می‌برد خوشحالم که توانستم امسال در این جشنواره به عنوان داور حضور داشته باشم».

رقابت این بازیگران برای بدگویی از کشورمان چنان به چشم کاربران شبکه‌های اجتماعی ناهنجار آمد که بسیاری از آنها واکنش‌های تندی از خود نشان دادند.

کاربر «الف لام میم» نوشت: اگه من کاره ای بودم برای ثابت کردن دروغ گویی پیمان معادی و ترانه علیدوستی همه خبرنگاران‌حاضر در آن جلسه را حتی شده به قیمت گزاف به یک تور تفر یحی به ایران دعوت می کردم تا دروغگو رسوا بشه
اولین جایی هم که می بردم محله های زندگی لاکچری ترانه و پیمان بود.

کاربری به نام قنواتی نیز در توییتی نوشت: خانم علیدوستی اگر جنگی هم هست با جنگ توفرق داره. جنگ مادری که بچه سرطانی داره و تحریم داروها هر روز دردشو بیشتر میکنه. جنگ هر لحظه جانبازی که درجنگی نابرابر که فرانسه و آلمان به دشمن مواد شیمیایی دادن با جنگ تو فرق داره. اونوقتی که با لباس چند ده میلیونیت از جنگ‌هات میگی یادت باشه جنگ تو با جنگ مردمی که نمیشناسی خیلی فرق داره.

کاربر دیگری به نام فاطمه فردوس نوشت: خانم ترانه علیدوستی اگرکسی به روابط کاری و شخصی شماها کار داشت و مجبور به رعایت حدود بودید، اونهمه کثافت تو سینما نبود که تهش منجر بشه جنبش« می تو» راه بندازید!
برای آهنگی که تو ماشین گوش میدین هم میجنگید؟!
چقد میدن که شرافت رو کلا گذاشتید کنار و انقد راحت دروغ میگید؟!
می ارزه؟!

 

جابر ابراهیمی کاربر دیگری است که خطاب به ترانه علیدوستی نوشته است: این وطنی که دارید به ثمن بخس میفروشید برای ما خیلی عزیزه! اندازه تمام شهیدانش و اندازه تمام ادمهاش دوستش داریم!
خیلی نامرد تشریف دارین که واسه یه جایزه کوفتی زیر سئوال میبرینش 😞
@taranehalidusti

▪️ ترانه علیدوستی:
“ما در ایران رسانه ای برای زدنِ حرف هایمان نداریم و سرکوب می شویم!”

آخه تو و رفقات بیرون از ایران انواع سیاه‌نمایی ها را علیه ایران و حاکمیت انجام می‌دهید بدون اینکه اشاره‌‌ای به تحریم های آمریکا بکنید، داخل ایران راحت کار می‌کنید و مالیات هم نمی‌دهید.
💬 مُحَمَّدیسم

▪️ ترانه علیدوستی بدون اینکه خنده اش بگیره تو مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی گفته: ما تو ایران رسانه‌ای برای زدنِ حرف‌هامون نداریم و سرکوب می‌شیم
💬 حبیب خان

▪️ در ایران همه چیز ممنوعه، از جمله رفتن به کَن!
💬 راسخ

▪️ جایزه بازیگری کن به زهرا امیرابراهیمی رسید.
حالا ترانه علیدوستی ماند و خفّت دروغ‌های شرم‌آوری که علیه کشورش گفت!
💬 محمدجواد محمدزاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا