«جیران» رفع توقیف شد

دستور رفع توقیف سریال «جیران» پس از ۵۶ روز صادر شد.

به گزارش فیلیمو؛ بنابر دستور بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور رفع توقیف سریال «جیران» صادر شد.

هر دو نظریه هیات های کارشناسان رسمی سه نفره و پنج نفره بر حقانیت جیران تأکید کردند و با قاطعیت آرا به نفع جیران رای دادند.

مخاطبان سریال حسن فتحی می ‌توانند پس از ۵۶ روز توقیف، قسمت ۲۴ و ۲۵ این سریال را جمعه‌ ۲۵ شهریور به صورت اختصاصی از فیلیمو تماشا کنند.

اواخر دی‌ماه در روزی که قرار بود فیلم جیران از شبکه نمایش خانگی پخش شود، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، توضیحاتی را درباره عدم انتشار این سریال ارائه کرد.

در این بیانیه درباره علت اصلی تاخیر در پخش جیران آمده بود که با توجه به ادعاهای مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در سریال جیران و همچنین عدم تمایل شاکی به ادامه رسیدگی توسط ساترا، موضوع تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال آهوی من مارال یا ارائه حکم قضایی، در ساترا مسکوت مانده و انتشار یا عدم انتشار سریال جیران، ارتباطی با آن ادعا ندارد.

جوابیه روابط عمومی سریال آهوی من مارال از محکومیت قانونی تهیه‌کننده این سریال به علت شباهت داستان سریال حسن فتحی نسبت به سریال مهرداد غفارزاده خبر داده بود، اما مرکز رسانه قوه قضاییه ۲۶ تیرماه اعلام کرد در پی شکایت شاکی خصوصی به لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری و براساس حکم قضایی، ادامه پخش سریال نمایش خانگی جیران متوقف شد.

این حکم پس از بررسی‌های لازم، در راستای ماده ۲۹ قانون حمایت از مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از بزه دیده (شاکی خصوصی)، صادر شده است.

براساس این گزارش و طبق حکم صادره، ادامه پخش سریال با رعایت مالکیت ادبی ممکن خواهد بود.

جیران یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی احسان جوانمرد و فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه است.

داستان این مجموعه به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه با خدیجه تجریشی ملقب به جیران می‌پردازد. تاکنون ۲۳ قسمت از فصل نخست این سریال پخش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا