روایت داستانی زندگی خادمه حضرت زهرا(س) به چاپ دوازدهم رسید

کتاب «شبیه مریم» نوشته اکرم صادقی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوازدهم رسید.

کتاب «شبیه مریم» نوشته اکرم صادقی به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوازدهم رسیده است. این کتاب روایتی داستانی از زندگی فضه خادمه حضرت زهرا (س) است.

فضه نُوبیّه، کنیز حضرت زهرا (س) بوده است. دختری که اصالتاً از اهالی نوبیه شهری در جنوب سودان یا مصر بود و زمانی به اسارت گرفته می‌شود و پادشاه حبشه او را به پیامبر (ص) می‌بخشد و پیامبر (ص) هم او را راهی خانه دخترش می‌کند. کتاب «شبیه مریم» روایتی از این خادمه حضرت زهراست و نویسنده در آن به بخشی از تاریخ اسلام می‌پردازد. کتابی که باز جذابیت تاریخ بهره برده است و هم به زندگی اهل بیت از نگاه فضه که در خانواده عصمت حضور دارد پرداخته است.

به جز اهل بیت، بیش از ۱۰ شخصیت معروف تاریخ اسلام، در داستان حضور دارند و درباره آنها نوشته شده است. این اثر نه تنها کتابی تاریخی، اعتقادی و اخلاقی است که کتابی قرآنی هم هست و دوستانی که می‌خواهند کاری قرآنی بخوانند یا اثری با محتوایی قرآنی تولید کنند می‌توانند به این کتاب مراجعه کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

بلال مقابل فضه ایستاد. فضه با دیدن آسمان که رو به تاریک شدن بود خجالت‌زده گفت: «من به سفارش ایشان عمل می‌کنم. یک روز ایشان کارهای خانه را انجام می‌دهند و روز دیگر من.»

بلال با همان لبخند به فضه نگاه کرد. متفکرانه گفت: «برای فریضه نماز به مسجد می‌رفتم که صدای گریه کودکشان را شنیدم. ایشان مشغول آسیاب کردن گندم بودند و زینب گریه می‌کرد. عرض کردم: ای دختر رسول خدا، یکی از کارهایت را به من واگذار. ایشان فرمود: بچه‌داری از من بهتر برمی‌آید. اگر می‌خواهی در آسیاب کردن کمک کن.»

فضه شرم زده گفت: «خدا از تو راضی باشد.»

بلال سری تکان داد و گفت:

– رسول خدا که دیدند به‌خاطر کمک به خانم دیرتر به مسجد رسیده‌ام، فرمود: «به فاطمه رحم کردی، خدا به تو رحم کند.» دعای رسول الله برای من کفایت می‌کند.

چاپ دوازدهم این کتاب در ۲۵۰ صفحه عرضه شده است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا