«به دنبال دروغگو» مخاطب را به تفکر وامی‌دارد

بازیگران نمایش «به دنبال دروغگو» با بیان اینکه دروغ مخل آرامش فردی و اجتماعی است، گفتند این نمایش مخاطبان را به تفکر در مسائل سیاسی و اجتماعی برمی‌انگیزد.

نمایش «به دنبال دروغگو» نوشته دیمیتریس پساتاس با ترجمه کریم عظیمی‌ججین و طراحی و کارگردانی رامین دولت‌آبادی از هشتم آذر در سالن یک ارغوان روی صحنه است. جلال احمدپور در نقش نماینده مجلس و نگار عزیزی در نقش جنی، همسر نماینده از بازیگران این نمایش هستند.

جلال احمدپور، بازیگر نقش نماینده مجلس درباره نقش خود در این اثر گفت: فریکس، نماینده مجلس و کسی است که پیشرفت را در مسیر دورویی و فریب دیگران دیده و این تقریبا کامل‌ترین توصیف برای این کاراکتر است. او ادامه داد: در مواجهه با این نقش و چالش‌هایش همیشه به این فکر کردم که با یک کاراکتر خشک و غیرقابل انعطاف روبه‌رو هستم.

 این هنرمند افزود: اینکه بتوانم در ایفای نقش یک شخصیت غیرقابل انعطاف به موقعیت کمدی کار نیز توجه داشته باشم؛ سخت‌ترین قسمت بازی در این نقش بود چراکه اگر کاراکتر نماینده مجلس بدون هیچ خلاقیتی بازی می‌شد طبیعتا یکنواختی آن مخاطبان را آزار می‌داد.
احمدپور بیان کرد: تمامی طراحی‌ها از گریم، لباس، صحنه و نور همیشه در باورپذیری نقش به بازیگر و مخاطب کمک‌کننده است. این عناصر صحنه در نمایش «به دنبال دروغگو» نیز در جهت هماهنگی، یکدستی و درخدمت شخصیت‌ها و روایت قصه بوده است.
این بازیگر دروغ را مخل هرگونه آسایش دانست و مردم را به تماشای نمایش «به دنبال دروغگو» دعوت کرد.  

نگار عزیزی، بازیگر نقش جنی در نمایش «به دنبال دروغگو» نیز گفت: جنی زنی زیرک، با سیاست و همسر نماینده مجلس است. او در مواجه با خواسته شوهرش برای استخدام یک فرد دروغگو برای انجام امور کاری‌اش دست به اقدامات زیرکانه  در موقعیت‌هایی کمدی می‌زند.
او ادامه داد: این نمایش دومین تجربه کار کمدی من، بعد از نمایش «گربه در نیمه شب» کار قبلی آقای دولت آبادی است. این نقش چالش‌های زیادی به همراه داشت که مهم‌ترین آن کارکردن در فضای کمدی و موقعیت‌های سخت است.

این هنرمند افزود: من در ایفای این نقش با دو چالش بزرگ مواجه بودم. اول بازی در نقش زنی فریبکار و زرنگ که در لایه زیرین شخصتیش خانواده برایش از شغل همسرش به‌خصوص سیاست ارزشمندتر است. درواقع جنی برای رسیدن به هدفش پر قدرت جلوی تمام موانع و مشکلات می‌ایستد.

بازیگر نمایش «به دنبال دروغگو» گفت: دومین چالش برای من بازی کردن در یک گروه پر بازیگر بود. به ویژه بازی در مقابل دو پارتنر اصلی‌ام یعنی بازیگر نقش نماینده مجلس و دروغگو. آن‌ها آنقدر حرفه‌ای و قوی ظاهر شدند که من را هم به تلاش مضاعف برای بهتر شدن نقش خود واداشتند.
عزیزی با بیان اینکه همیشه بازیگرها وقتی در صحنه و با لباس و گریم نقش ظاهر می‌شوند،  بخشی از کاراکترشان به آن‌ها اضافه می‌شود، توضیح داد: زمانی که در بخش گریم خودم را در آینه نگاه کردم؛ خیلی قدرتمندتر از زنی بودم که او را در تمرینات جان می‌بخشیدم.

او در پایان گفت: نمایش «به دنبال دروغگو» یک نمایش کمدی انتقادی است که در این روزها هم لبخند را به لب مخاطبان می‌نشاند و هم آن‌ها را در فضای سیاسی و اجتماعی به تفکر برمی‌انگیزد.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا