امسال پلتفرم پخش آثار مستند راه‌اندازی می‌شود / یک مرجع و پشتوانه‌ برای سینمای مستند

هاشم میرزاخانی مدیر عامل موسسه سینما شهر از راه‌اندازی پلتفرم پخش آثار مستند تا پایان سال جاری خبر داد و درباره برپایی هفدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت نقطه‌نظرات خود را ارائه داد.

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر اظهار داشت: همانطور که می‌دانید جشنواره‌ سینماحقیقت محفلی برای جمع شدن فیلمسازان مستند از اقصی نقاط ایران عزیزمان است که در قالب آن، سالیانه مستندسازان دور هم جمع می‌شوند و آثار تولیدشده در هر سال را مشاهده می‌کنند و در آخر هم آثار مورد داوری قرار می‌گیرند و برگزیده‌ها معرفی می‌شوند.

او افزود: سینمای مستند به‌واسطه مخاطب خاص بودنش، خیلی در حوزه اکران جایگاهی ندارد ولی در دنیا متداول است که فیلم‌های مستند در فستیوال‌ها دارای اقبال جدی هستند و مدیوم پخش آثار مستند هم عمدتا تلویزیون است که از آن طریق نمایش داده می‌شوند.

مدیرعامل موسسه سینماشهر از راه‌اندازی پلتفرم نمایش مستند خبر داد و گفت: الحمدالله برنامه‌ریزی که همکاران ما در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی انجام دادند این است که تا پایان سال پلتفرمی برای تجمیع آثار مستند سینمای ایران را به کمک موسسه سینماشهر راه‌اندازی کنند و امیدواریم این مرجع و سکو پشتوانه نمایش آثار مستند سینمای ایران شود.

او درباره اکران مستندها برای عموم مردم در جشنواره‌هایی نظیر سینماحقیقت، عنوان کرد: طی صحبت‌هایی که شد، پشنهادی داشتیم که بتوانیم در کنار دیگر آثار مجموعه هنر و تجربه که آثار تجربی تولیدات سینمای ایران را نمایش می‌دهد آثار برتر و برگزیده حوزه مستند را هم در باکس نمایش قرار دهیم.

میرزاخانی در پایان بیان کرد: اکنون هنر و تجربه کار خود را در این زمینه آغاز کرده است و دو یا سه اثر روی پرده رفتند و در مدت‌های مدیدی در معرض نمایش قرار داده شدند. به نظر می‌آید این مدل بدی نباشد که سینماهای تحت پوشش مجموعه هنر و تجربه بتوانند آثار مستند و فیلم کوتاه ما را در باکس‌هایی که دارند قرار دهند.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا