درخواست سینماگران جهان برای آتش‌بس در غزه

جمعی از سینماگران شناخته شده بین‌المللی در نامه‌ای سرگشاده خواستار پایان فوری جنگ در غزه و اعلام آتش بس در سرزمین های اشغالی شدند.

در این بیانیه که در روزنامه فرانسوی زبان لیبراسیون منتشر شده آمده است:

آنچه در حال حاضر در غزه در حال وقوع است، قتل عام شدیدی است که هزاران زن و کودک را به کام مرگ می برد و حداقل شرایط بقای یک ملت را از بین می برد. ما خواستار توقف فوری بمباران غزه، ایجاد کریدورهای بشردوستانه و منابع مادی مورد درخواست همه سازمان های بین المللی و آزادی گروگان ها هستیم.

این وضعیت غم‌انگیز ۵۰ سال پیش توسط جمعی از چهره های اسرائیلی‌ نیز محکوم شده بود و آنها در نامه ای سرگشاده که در سپتامبر ۱۹۷۶ در روزنامه هاآرتس نوشتند:

«حق ما برای دفاع از خو به ما حق ظلم به دیگران را نمی‌دهد. اشغال منجر به سلطه بیگانگان می شود. سلطه خارجی باعث ایجاد مقاومت می شود. مقاومت منجر به سرکوب می شود. سرکوب منجر به تروریسم و مبارزه با تروریسم می شود. قربانیان تروریسم عموماً افراد بی گناه هستند. تسلط بر سرزمین های اشغالی ما را به قاتلان تبدیل خواهد کرد. بیایید از سرزمین های اشغالی خارج شویم!»

بلا تار، کلر دنی، آکی کوریسماکی، آپیچاتپونگ ویراستاکول، ویکتور اریسه، رادو ژوده، نداو لاپید، پدرو کاستا، ریوسکه هاماگوچی، روبر گدیگیان، کیوشی کوروساوا، لوران کانته، کلر سایمون، جیا ژانکو، ریتی پان، لاو دیاز، کریستین پتزولد، محسن مخملباف، سدریک کان، وانگ بینگ، والتر سالز، ایرا ساکس و آندره تشینه از جمله سینماگران سرشناسی هستند که این نامه را امضا کرده اند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا