بی‌مهری شبکه قرآن به مسابقات وقتی شبکه کودک هم قرآنی است

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درحالی به روز دوم رسیده که شبکه قرآن و معارف سیما از پخش زنده این رقابت‌ها سرباز زده و در ساعات برگزاری مسابقات برنامه‌های دیگری پخش می‌کند.
در رقابت‌های ورزشی مرسوم است که شبکه 3 یا شبکه ورزش بابت پخش مسابقات پول می‌دهند و امتیاز پخش مسابقات را خریداری می‌کنند، اما در حوزه قرآن نه تنها کسی از شبکه قرآن پولی طلب نمی‌کند، بلکه حمایت‌هایی هم از این شبکه انجام می‌شود، با این حال شبکه قرآن بزرگترین مسابقات قرآن جهان اسلام را پوشش نمی‌دهد. این‌ها گلایه‌های استاد قرآن و فعال رسانه سیدعباس انجام درباره عدم پخش مسابقات قرآن از شبکه قرآن است.از نکات عجیب مسابقات امسال این است که شبکه کودک روز گذشته حدود دو ساعت از آنتن خود را به مسابقات بین‌المللی قرآن اختصاص داد در حالی که شبکه قرآن در زمان برگزاری مسابقات برنامه کودک پخش می‌کرد.

شبکه قرآن و معارف سیما از سال 1379 کار خود را آغاز کرد و یکی از فلسفه‌های راه‌اندازی این شبکه پوشش محافل و مسابقات قرآنی، خصوصاً مسابقات بین‌المللی بود، زیرا دیگر شبکه‌ها این امکان را نداشتند که طی یک هفته بخش زیادی از آنتن خود را به مسابقات اختصاص دهند، از این رو با تشکیل شبکه قرآن مسابقات بین‌المللی و حتی کشوری به صورت کامل پوشش داده می‌شد.
بی‌مهری شبکه قرآن این روز‌ه‌ها به مسابقات بین‌المللی قرآن ختم نمی‌شود و بسیاری از رویداد‌های قرآنی مانند محافل قرآن، کنگره‌ها و همایش‌ها، برنامه‌های ویژه شهدای قرآنی، فعالیت‌های قرآنی بسیج و… توسط این شبکه پوشش داده نشد.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا