وزیر ارشاد در تالار وحدت: روشنفکر ایرانی عامل وحدت‌ جامعه است

محمدمهدی اسماعیلی پس از رأی دادن در تالار وحدت و در جمع هنرمندان، تاکید کرد که شرکت کردن هنرمندان در انتخابات ۱۴۰۲ ، نمادی از حضور روشنفکران ایرانی برای تقویت وحدت جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه استاندار تهران ساعت ۱۱ صبح با حضور در تالار وحدت، در جمع خبرنگاران و هنرمندان حاضر شدند و رأی خود را به صندوق انداختند.

محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران در تالار وحدمت گفت؛ خدارا شاکریم بابت امروز و مشارکت مردم عزیز و فرهنگی و  فرهنگ دوست ایران که بار دیگر یک صحنه تاریخی را خلق کردند.

وی ادامه داد: از اصحاب فرهنگ هنری و رسانه تشکر میکنم که علی‌رغم زمان کمی که برای هماهنگی برای حضور در خانه خودشان در تالار وحدت داشتند، اما با این شور و شوق و علاقه و اشتیاق به صحنه امدند. اصحاب فرهنگ و رسانه همیشه پیشتاز حرکت‌های وحدت‌آفرین هستند

وزیر ارشاد با اشاره به حضور هنرمندان در تالار وحدت تاکید کرد:  حضور امروز ‌اصحاب هنر و رسانه در تالار وحدت باعث شده که اینجا به مکانی برای نشان دادن وحدت جامعه روشنفکر ایرانی تبدیل شود. جامعه روشنفکر ایرانی پیشگام این وحدت است. خداوند رحمتش را بر مردم و اصحاب فزونی ببخشد. با این حرکت بزرگ امروز در برابر دوربین‌های داخلی و خارجی، تالار وحدت یک عظمت مهم و ماندگار به خودش دید و ممنون تک تک هنرمندان پیشکسوت و همرمندان هستم.

وی افزود: از وزارت کشور و استاندار تهران که همکاری بسیار خوبی داشتند و خودشان هم در اینجا حاضر شدند و معاونت‌های وزارت ارشاد که کمک کردند تشکر می‌کنم. از حضور تک تک شما تشکر میکنم و امیدوارم امروز را به روزی وحدت‌افرین، امیدافرین و انسجام‌زا در تاریخ معاصر و حرکتی رو به جلو برای پیشرفت ایرانی قوی و اباد تبدیل کنیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره قهر و یا ناراحتی برخی از هنرمندان، گفت: حضور امروز اهالی فرهنگ در تالار وحدت، برای این است که نشان دهیم که جامعه هنری جدا از جامعخ ایرانی نیست و بلکه پیشگام همه حقیقت‌های جامعه است. امروز همه اصحاب هنر در شاخه‌ها این همگرایی را نشان می‌دهند.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: اگر قهر و گله‌ای هم وجود دارد، ممکن است بخاطر عملکردها باشد. طبیعتا برخی از آن‌ها ممکن است درست باشد و برخی نادرست؛ اما مساله انتخابان مساله عظمت مردم و ایران است. همه کسانی که ایران را دوست دارند امروز پای صندوق می‌آیند. این مهمترین پیام جامعه هنری کشور است که جامعه هنری جژوی جدا ناپذیر و بلکه پیشرو در همه عرصه‌های هنری و تاریخ و تاریخ‌ساز کشور است.

وزیر ارشاد سپس در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره همکاری این وزارتخانه با مجلس آینده گفت: در برنامه هفتم احکام بسیار خوبی را پیش بینی کردیم. از کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم تشکر می‌کنم که همراهی خیلی خوبی با ما داشتند.

اسماعیلی تاکید کرد: در برنامه هفتم احکام بسیار خوبی را پیش بینی کردیم و اگر این احکام را به خوبی جلو ببریم جامعه فرهنگی هنری رسانه‌ای، یک دوره ممتاز را تجربه خواهند کرد.

وزیر ارشاد پس از سخنرانی در جمع خبرنگاران، با هنرمندان به گفت‌وگو پرداخت. او در ابتدای ورود به تالار وحدت، گفت‌وگوی گرمی با الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد و همچنین جمعی از هنرمندان حاضر داشت.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا