مرور سریال‌های نوروزی سیما| قسمت پایانی از 1400 تا 1402؛ از پخش دو قسمت باقی مانده «پایتخت 6» تا «آتش و باد»

سه شبکۀ اول سیما از نوروز 1400 تا 1399؛ دو قسمت باقی مانده «پایتخت 6»، «نون خ 3»، «همبازی»، «گاندو 2»، «زیر خاکی 3»، «خداداد»، «نجلا 2»، «نون خ 4» گزیده و خلاصۀ «آقای قاضی» و «آتش و باد» را به مناسبت عید نوروز پخش کردند.

در قسمت اول این گزارش گفتیم که ایام نوروز یکی از پربیننده‌ترین باکس‌های پخش صداوسیما است و در آن قسمت سریال‌های سه شبکه اول سیما در نوروز 1397 تا 1399 را مرور کردیم؛ در این گزارش نیز سریال‌های نوروز این سه شبکه در سه سال اخیر را به خاطر می‌آوریم.

پخش دو قسمت باقی مانده «پایتخت 6»

در قسمت اول گفتیم که سریال پایتخت 6 برای نوروز 1399 تدارک دیده شده بود اما دو قسمت پایانی آن به دلیل شیوع کرونا نیمه‌تمام ماند. شبکه یک سیما در روز‌های 29 و 30 اسفند 1399 دو قسمت باقی مانده این سریال را به روی آنتن برد.
بعد از این وقفه، دو قسمت پایانی سریال به یک سال بعد می‌رود؛ برادر هما از نقی به جرم مبتلا کردن پدر خود به کرونا و مرگ پدرش شکایت می‌کند؛ ارسطو هم که به جرم توزیع و پخش مواد مخدر دستگیر شده بود آزاد شد و به‌کار توزیع شلوار مشغول می‌شود و…در دو قسمت پایانی «پایتخت 6» بازیگرانی همچون محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهران فر، هومن حاجی عبدالهی، بهرام افشاری و نسرین نصرتی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نوروز 1400؛ شبکه یک: سریال طنز «نون خ 3»

شبکه اول سیما پس از پخش دو قسمت باقی مانده «پایتخت6» فصل سوم «نون خ» را از ابتدای عید نوروز 1400 به روی آنتن برد.
سریالی که در آن بازیگرانی همچون، سعیدآقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سید علی صالحی، پاشا جمالی، هدیه بازوند و ندا قاسمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.داستان این فصل از «نون خ» با ازدواج شیرین، دختر نورالدین شروع می‌شود که در حین آن داماد ناپدید می‌شود. در این میان شوهر خواهر نورالدین خانزاده، بهادر خان، به یک معدن طلا دست پیدا می‌کند و سعی می‌کند کسی از این قضیه مطلع نشود؛ ولی در ادامه با ورود اهالی روستا از‌جمله کیوان، سلمان و سیروس به ماجرای معدن، این داستان شکل دیگری به خود می‌گیرد. تلاش اهالی روستا برای استخراج طلا از معدن، رقابت فریبرز و سلمان برای ازدواج با شیرین، واریز پولی هنگفت از سوی پدر نازنین به‌حساب نورالدین و ورود آب قنات روستا به معدن در پی انفجار دینامیت از ماجراهایی هستند که داستان اصلی این فصل را شکل می‌دهند.

نوروز 1400؛ شبکه دو: سریال طنز و عاشقانه «همبازی»

دومین شبکۀ سیما برای نوروز 1400 سریال «همبازی» را تدارک دیده بود؛ سریالی که اولین قسمت آن 27 اسفند 1399 و آخرین قسمت آن در 24 فروردین 1400 از همین شبکه با کارگردانی سروش محمدزاده پخش شد.
داستان این سریال روایت زندگی و روابط اجتماعی چند جوان است که با فضایی شاد، ملودرام و عاشقانه‌ای زیبا را به تصویر می‌کشد.در «همبازی» بازیگرانی همچون دیبا زاهدی، حسین مهری، کامران تفتی، نیلوفر کوخانی، مریم مؤمن، امیر کاظمی، ایمان صفا، پادینا کیانی، خیام وقار، زهره نعیمی، محمد حیدری، پولاد مختاری، هانیه غلامی، مهتاب شیروانی با حضور آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، علیرضا استادی و بهنام تشکر، با هنرمندی کمند امیر سلیمانی، رؤیا جاویدنیا و علیرضا اوسیوند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نوروز 1400؛ شبکه سه: سریال امنیتی «گاندو 2»

سریال «گاندو 2» نام سریالی به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی است که نوروز 1400 از قاب شبکه سوم سیما پخش شد.
فصل دوم «گاندو» داستانی درباره مسائل امنیتی و سیاسی دارد که دخالت‌ها و جاسوسی‌های دولت انگلیس و فساد برخی مسئولین داخل مملکت را نشان میدهد. هدف از این اقدامات نفوذ در سیستم امنیتی و کارهایی نظیر تغییر نرخ ارز می‌باشد.در «گاندو 2» بازیگرانی همانند داریوش فرهنگ، خسرو شهراز، مجید نوروزی، پندار اکبری، علی افشار، اشکان دلاوری، وحید رهبانی، سوگل طهماسبی، نسرین نکیسا، سیدمحمدجواد طاهری، علی نعمت اللهی، مهدی عبادتی، ناصر هاشمی، حمید متقی پور، امیرحسین ابراهیمی، عباس محمدی، محبوبه صادقی، شهرام قائدی، حسن میرباقری، محمد مختاری، امیریل ارجمند، شهرزاد کمال‌زاده، بهمن دان، حسن اسدی، سارا منجزی پور، رضا هاشمی، سیدمحمد نصر، عارفه لک، ستاره قطبی، کامو آبرام، امیر آرام، بهنود محمدی، مرتضی علی‌آبادی، پیمان دارابی، شاهد احمدلو، حسین پارسایی، بیاینا محمودی و پیام دهکردی بازی کرده‌اند. لازم به ذکر است این سریال پس از پخش 13 قسمت از آن به دلیل فشارهایی از سوی دولت دوازدهم (دوره دوم ریاست‌جمهوری حسن روحانی) به سازمان صداوسیما متوقف شد؛ این سریال پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 مجددا از شبکه سه سیما پخش شد.

نوروز 1401؛ شبکه یک: سریال طنز «زیرخاکی 3»

شبکه اول سیما برای نوروز 1401 سومین فصل از ماجرا‌های فریبرز باغ‌پیشه با نام «زیرخاکی» را به روی آنتن برد.
در این فصل فریبرز باغ‌بیشه به اردوگاه اسرای جنگی در عراق رسیده و اشتباه گرفتن او با یکی از فرماندهان ارشد، سوژه‌ای طنز را به نمایش گذاشت.در فصل سوم زیر خاکی که کارگردانی آن را همانند دو فصل قبل جلیل سامان بر عهده‌دارد پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، پیام احمدی نیا، رامین راستاد، اکبر رحمتی، خسرو احمدی، اصغر نقی‌زاده، ایرج سنجری، مریم سرمدی، مهری آل آقا، ابراهیم طلعتی‌نژاد، فاطمه نیشابوری، حسین عقدایی، عبدالحمیم تقلبی، افشین طایی، رایان سرلک با حضور هومن برق‌نورد و نسرین نصرتی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نوروز 1401؛ شبکه دو: سریال سریال طنز «خداداد»

«خداداد» نام مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی است که نوروز 1401 از قاب دومین شبکه سیما پخش شد.
این سریال که در آن هنرمندانی همچون رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور، مهرناز بیات، آرش تاج، آرش نوذری، افشین نخعی، زهره حمیدی، شیرین بینا، سارا باقری، مهرزاد جعفری، جواد زیتونی، فریبا سادات مرتضوی، سیامک اشعریون، سیاوش طهمورث، امیرحسین غفاری و کوثر حیدری به ایفای نقش پرداخته‌اند روایت فردی به نام خداداد است که باید برای دختر کوچکش جهیزیه فراهم کند تا او را به خانه بخت بفرستد، اما با ماجراهای زیادی روبه‌رو می‌شود و…

نوروز 1401؛ شبکه سه: سریال عاشقانه و جنگی «نجلا 2»

شبکه سه سیما برای نوروز 1401 سریال «نجلا 2» را تدارک دیده بود؛ سریالی که کارگردان آن خیرالله تقیانی پور و تهیه‌کننده آن سعید سعدی است.
قصه «نجلا ۲» در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد. نجلا در اوضاع آشفته و ناامنی‌ها، به عبد که عاشق او شده وعده‌ای می‌دهد که طی آن اگر عبد بتواند او را از مرز ایران و عراق رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به او پاسخ مثبت می‌دهد، اما همه این‌ها در طول مسیر دست‌خوش اتفاق‌هایی می‌شود و…در فصل دوم «نجلا» حسام منظور، محیا دهقانی، هدایت هاشمی، آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی نیا، مصطفی ساسانی، سیدمهرداد ضیایی، سوگل طهماسبی، مرتضی شاه کرم و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.نکته جالب سریال‌های شبکه دو و سه در نوروز 1401 تهیه‌کننده مشترک آنها بود؛ دو سریالی که در دو ژانر کاملا متفاوت ساخته شده‌اند.

نوروز 1402؛ شبکه یک: سریال طنز «نون خ 4»

شبکه اول سیما برای نوروز 1402 فصل چهارم سریال محبوب «نون خ» را به روی آنتن برد.
در این فصل که همچون فصول گذشته این سریال سعید آقاخانی کارگردان و مهدی فرجی تهیه‌کننده هستند، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، سیدعلی صالحی، ندا قاسمی، صهبا شرافتی، هدیه بازوند، نسرین مرادی، پاشا جمالی، سیروس میمنت، امیرسهیلی، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، ماشالله وروائی، علی اخوان مطلق و هومن حاجی‌ عبداللهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.در این فصل پس از یورش گله گرگ‌ها به روستا و تارو مار شدن گاو و گوسفندان روستاییان، زندگی اهالی با چالش جدیدی مواجه می‌شود. بزرگان ده تلاش می‌کنند با شکار گرگ‌ها اوضاع را به حالت عادی برگردانند، اما هر بار به دلایلی موفق نمی‌شوند. به اجبار یکی از شکارچیان ده بالا را استخدام می‌کنند. در ادامه آنچه باعث شعله‌ور شدن اختلافات قدیمی بین دو روستا شده، اهالی روستای نورالدین را برای خروج از رکود اقتصادی، جمعیتی و جبران عقب‌ماندگی از ده بالا به تکاپو می‌اندازد و ماجرا‌های ریزودرشتی را رقم می‌زند و…

نوروز 1402؛ شبکه دو: گزیده سریال «آقای قاضی»

شبکه دو سیما در نوروز 1402 گزیده و خلاصه «آقای قاضی» را پخش کرد.
فصل اول سریال«آقای قاضی» مهر سال ۱۴۰۱ در ۴۲ قسمت دو اپیزودی از شبکه دو سیما پخش شد و تا بهمن‌ همان سال ادامه پیدا کرد و در نوروز نیز این شبکه گزیده این سریال را پخش کرد.در هر قسمت از سریال دو ماجرای کاملاً مجزا پخش می‌شود. هر اپیزود دو فرد یا گروه شاکی و متشاکی (شکایت کیفری) یا خواهان و خوانده (شکایت حقوقی) وارد دادگاه می‌شوند و بعد از بیان مطالبشان قاضی حکم را صادر می‌کند. موارد شکایت موضوعات مختلفی مثل سرقت، ضرب‌وشتم، خیانت در امانت، آزار کلامی و امثال این‌ها را شامل می‌شود.در این سریال بهزاد خلج، جعفر جمشیدی و مسعود بهرامی به‌صورت ثابت حضور دارند و در اپیزودهای مختلف بازیگران نیز تغییر می‌کنند.

نوروز 1402؛ شبکه سه: سریال تاریخی «آتش و باد»

شبکه سه سیما برای نوروز 1402 سریال 57 قسمتی «آتش و باد» با نام قبلی «جشن سربرون» را تدارک دیده بود. سریالی که نخستین قسمت آن 26 اسفند 1402 به روی آنتن رفت و قسمت پایانی آن نیز 9 خرداد 1402 پخش شد.

«آتش و باد» سریالی تاریخی است که کارگردانی آن را مجتبی راعی، تهیه کنندگی آن را حسن نجاریان بر عهده داشت و از محصولات سیما فیلم است.
تصویربرداری این اثر از مهر 1398 در منطقه شهریار شروع شد و در دی 1401 پس 27 ماه در شهرک غزالی به‌پایان رسید؛ لوکیشن‌های سریال مربوط به سکانس‌های مختلفی نظیر منزل قوام، کنسولگری انگلیس، بازار شیراز و کوچه و گذر آن است و بخش‌های دیگر هم در شهرک سینمایی غزالی فیلمبرداری شده‌است؛ فیلمبرداری قسمت‌های کوهستانی سریال هم در جاده امام‌زاده داوود در اوج برف و سرمای شدید صورت گرفت.«آتش و باد» روایتگر داستانی عاشقانه در دوران پیش از مشروطه است. سریالی که قرار است برگی تازه از تاریخ کشورمان را به نمایش درآورد. در این سریال مخاطبان نگاهی به کمپ انگلیسی‌ها با کاراکتری به نام «مستر نوئل انگلیسی» داشته و همچنین خانه قوام، بیمارستان مرسلین، خانه آقا ضیاء، انجمن محمدیه و کوچه‌های شیراز و بخش‌های کنسولگری انگلیس را در محورِ ماجراهای بهادرخان (حسین محجوب) می‌بینند.

در خلاصه این سریال که در آن بازیگرانی مطرحی ازجمله حسین محجوب، محمود پاک ‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه و زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه به ایفای نقش پرداخته‌اند آمده است: «بهادر»، کدخدای ایل پازند با کدخدای ایل دارون «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده‌است تا اینکه سرخو با اعتماد‌به‌نفس به خواستگاری جهان‌پسند دختر زیبا و کم‌سن و سال بهادر می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان‌پسند به عقد پسرعموش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه‌سرباز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند و نهایتاً درگیری ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد و…

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا