انتشار فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۵

فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه «آلما» یا یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ به مناسبت بزرگداشت این نویسنده سوئدی منتشر شد.

جایزه آلما یا جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت این نویسنده محبوب سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان توسط دولت سوئد در سال ۲۰۰۲ بنیان گذاشته شده است. این جایزه دومین جایزه بزرگ ادبیات کودک به شمار می‌رود.

جایزه «آلما» در کنار نویسندگان و تصویرگران برجسته‌ هر کشور، به قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودک و ترویج کتاب‌خوانی صرف نظر از زبان و ملیت آنها نیز اختصاص می‌یابد. تنوع و نوآوری، فراگیر بودن قومیت‌ها و تداوم اجرایی پروژه از جمله معیارهای دریافت این جایزه است.

انتشار فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۵

در حال حاضر، شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهادی در ایران هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند.

کمیته جوایز شورای کتاب کودک به همین منظور از افراد و یا نهادهایی که فعالیت‌ ترویج خواندن انجام می‌دهند دعوت می‌کند که به این فراخوان پاسخ دهند.

زمان ارسال مدارک ۳۱ فروردین ماه است و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه لازم است فرم فراخوان را تکمیل کرده و آن را همراه گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مرتبط شامل عکس، فیلم، کتاب و مقاله به نشانی پست الکترونیک cbctarvij۱۴۰۰@gmail.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۴۰۸۰۷۴- ۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا