اربعین رسانه جهانی است/ اربعین لبیک به ندای یاری‌طلبی امام حسین (ع)

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و برگزیده همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» گفت: اربعین رسانه‌ای جهانی با ظرفیت‌های بالای تاثیرگذاری در جهان اسلام است.

محمد صادق‌زاده ارائه دهنده مقاله «اربعین حسینی به مثابه رسانه جهانی با تاکید بر دیدگاه امام خامنه‌ای» در همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا، اظهارداشت: یکی از ظرفیت‌ها و ویژگی اساسی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی، بُعد رسانه‌ای آن است که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در واقع اربعین حسینی به مثابه رسانه جهانی از منظر رهبر معظم انقلاب از جایگاه ارزشی، راهبردی و تمدن‌سازی ویژه‌ای برخوردار است.

راهپیمایی اربعین لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع)

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی، تداعی‌گر لبیک امت اسلامی و سایر انسان‌های آزادی‌خواه و عدالت‌جوی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) است که در بستر قدرت نرم در ارتباطات آیینی و میان فرهنگی شکل می‌گیرد.

مقاله نویس برگزیده همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» افزود: رسانه پرقدرت عاشورا بیانگر شاخص‌های اصلی، نمادین و تمایز بخش نهضت حسینی در عرصه جهانی است که می‌تواند در دیپلماسی رسانه‌ای، دیپلماسی بیداری اسلامی، دیپلماسی وحدت، دیپلماسی دفاعی و دیپلماسی تربیتی نقش آفرین باشد و بر عمق راهبردی آن بیازاید.

صادق‌زاده اظهارداشت: قیام امام حسین (ع) قیامی اسلامی شیعی و انسانی است که در سطوح مختلف استراتژیک، عملیات تاکتیکی و تکنیکی از قابلیت اجرایی برخوردار است.

اربعین رسانه جهانی است/ اربعین لبیک به ندای یاری‌طلبی امام حسین (ع) 

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -۳۰ فروردین ۱۴۰۳- در کربلا برگزار شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا