تدارک ویژه سیما برای اوقات فراغت تابستان؛ ۱۰ سریال در جدول پخش تلویزیون

سیما برای اوقات فراغت تابستان بیش از ۱۰ سریال همانند «رخنه»، «بدل»، «آقای قاضی» و… را در جدول پخش قرار داده است.

سریال‌های جدید سیما در حال تولید و بعضی آماده پخش‌اند، مثلا می توان به «بدل» به نویسندگی و کارگردانی علی مشهدی و «رخنه» که از امشب قرار است به روی آنتن شبکه یک سیما برود اشاره کرد.در ادامه سریال‌های جدید سیما را با هم مرور خواهیم کرد:


«رخنه» سریالی با محوریت هوافضا

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است سریال «رخنه» از امشب 15 اردیبهشت 1403 به روی آنتن شبکه اول سیما خواهد رفت.
در این سریال بازیگرانی همچون بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، سپیده خداوردی، حدیث نیک رو، امیر حامد، علیرضا جلالی تبار، امیر حسین صدیق، علیرام نورایی، خسرو شهروز، کاظم هژیر آزاد، حسن اسدی، اتابک نادری ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و.. به ایفای نقش می‌پردازند.این سریال درباره یک دانشمند حوزه هوافضا است که بر روی موشک‌ها کار می‌کند و با موانع داخلی و خارجی رو‌به‌رو می‌شود؛ موانعی که برای او چالش‌هایی را به وجود می‌آورد و…

 

بازگشت «آقای قاضی» به شبکه دو

شبکه دو سیما قرار است فصل جدید آقای قاضی با نام ««آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» را در دو روز پنجشنبه و جمعه هر هفته به روی آنتن ببرددر این فصل «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود، و با داستان‌هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد. در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت. کارگردانی این مجموعه همچون فصل اول با سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن سید محمد حسینی است.
گفتنی‌ست در فصل اول مجموعه «آقای قاضی» با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی، با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پرونده‌های مختلف قضایی به شکلی عمومی نشان داده می‌شد و در هر قسمت از این مجموعه با نمایش دو اپیزود بعد از بیان مطالبات فرد یا گروه شاکی و متشاکی که وارد دادگاه می‌شدند و صدور حکم قاضی، یک آموزش حقوقی به مخاطبان داده می‌شد.سرقت، ضرب‌و‌شتم، فروش به غیر، خیانت در امانت، آزار کلامی، مزاحمت تلفنی و تهدید، مخدوش کردن پلاک ماشین ازجمله موضوعات مطرح‌شده در فصل اول این مجموعه بود.

 

«بدل» شبکه سه به مخاطبان

شبکه سه نیز قرار است با پایان سریال «هفت سر اژدها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی به مخاطبان خود بدل بزند.علی مشهدی کارگردان و نویسنده سریال «بدل» در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره زمان پخش این سریال گفت: «بدل» در مراحل پایانی تدوین و صداگذاری است و 100 درصد بعد از «هفت سر اژدها» به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.
لازم به ذکر است در «بدل» بازیگرانی همچون بازیگرانی همچون شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی، ابوالفضل رجبی و پریسا مقتدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.این سریال به کارگردانی و نویسندگی علی مشهدی (علی مسعودی) و به تهیه کنندگی رضا نصیرپور محصول سیما فیلم است و در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است.علی مشهدی کارگردانی سریال‌های «آخرخط» و «نوروز رنگی» را در کارنامه دارد و همچنین نویسندگی سریال‌های کوچه اقاقیا، سه دونگ سه دونگ، ساعت خوش و سه در چهار را بر عهده داشته است.

پایان تصویربرداری «غریبه»

تصویربرداری سریال «غریبه» به‌پایان رسیده است و قرار است به زودی به روی آنتن یکی از شبکه‌های سیما برود.این سریال که به سفارش مرکز سیمافیلم تولید شده را سروش محمدزاده کارگردانی و جواد فرحانی تهیه کنندگی کرده است.
در «غریبه» بازیگرانی همچون پژمان بازغی، حمید گودرزی، رویا جاوید نیا، اسماعیل محرابی، بهار قاسمی، هلن نقی لو، رضا فیاضی، پوران‌دخت مهیمن و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.داستان این سریال درباره مصطفی نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج ناگهان براساس شواهدی احساس می‌کند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جست‌وجوی این راز با داستان‌های تو در تویی مواجه می‌شود و…


آماده‌باش «مهیار عیار» برای پخش

بهروز مفید تهیه‌کننده سریال «مهیار عیار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره اخرین وضعیت این سریال گفت: سریال آماده است تا در کنداکتور قرار بگیرد.وی در پاسخ به این سوال که آیا مراحل تدوین این سریال به‌پایان رسیده است افزود: سریال «مهیار عیار» آماده پخش است و در حین پخش سریال نیز تغییراتی را خواهیم داشت اما مشکلی برای پخش آن نداریم.این ‌تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که آیا شبکه «مهیار عیار» از سوی سیمافیلم اعلام‌شده است بیان کرد: نه هنوز شبکه را اعلام نکرده اند.
بهروز مفید تهیه کننده سریال «مهیار عیار» پیشتر درباره داستان این سریال اظهار کرده بود: دوران صفویه را برای این داستان انتخاب کردیم. به این خاطر که دوران شکوفایی فرهنگ و تمدن ما بوده است. بنابراین می‌توانستیم یک‌سری مسائل تمدنی و فرهنگی آن مقطع را به‌صورت زیر پوستی مطرح کنیم. این پیشنهاد مامورد استقبال سیمافیلم قرار گرفت. از این رو یکی دو کاراکتر را به داستان اضافه کردیم.وی افزود: مثل شخصیت حکیم که شاگرد شیخ‌بهایی بوده است. ضمن این‌که به جهانگردانی که در آن دوران به ایران سفر می‌کردند هم پرداخته‌ایم. چون داستان در آن مقطع زمانی رخ می‌دهد، ناخودآگاه در مورد اتفاقات ایران در دوران صفویه هم به‌صورت زیر پوستی نکاتی را بیان می‌کنیم. مفید می‌افزاید: درکنار داستان اصلی که مربوط به زندگی پهلوان داستان است، حدود ۱۰ تا ۱۵ داستان هم خواهیم دید.
لازم به ذکر است تصویربرداری «مهیار عیار» که ساخته سیدجمال سیدحاتمی و در آن بازیگرانی همچون رسول نقوی، سیروس همتی، حمیده مقدسی و پریا مردانیان، کامران تفتی، بهنام تشکر، سیامک صفری،متین ستوده، رامین ناصر نصیر، آشا محرابی، رویا میرعلمی، سامرند معروفی،بهراد خرازی، بابک نوری، دانیال نوروش، مهرداد ضیایی، سیامک ادیب،صفا آقا جانی، محمود جعفری، حامد محمودی و… به ایفای نقش پرداخته‌اند در روزهای پایانی سال 1402 به‌پایان رسید.

 

از «سلمان فارسی» چه خبر ؟

طبق پیگری‌های خبرنگار فارس، عوامل سریال «سلمان فارسی» فاز ایران باستان را ادامه می‌دهند.در این بخش دوره کودکی شخصیت سلمان فارسی جلوی دوربین خواهد رفت که از بازیگران شناخته شده محسوب نمی‌شود.این فصل از نیمه‌مرداد 1402 در شهرک غزالی آغاز شد و پس‌ از آن بخش‌های کوهستانی را که ‌قسمت‌های زمستانی سریال می‌شود در شاهرود تصویربرداری شد.این سریال با آغاز سال 1403 و فصل بهار مجددا به شهرک غزالی بازگشته است و با محوریت مجموعه ماربین ادامه دارد و در مقاطعی قرار است بخش‌هایی از این کار در سمنان ادامه یابد.همچنین احسان ناظم بکایی روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به حجم بالای حضور بازیگران در این فصل گفت: فصل ایران باستان پر بازیگرترین فصل این سریال است و 60 بازیگر به «سلمان» اضافه می‌شود.
ناظم بکایی با بیان اینکه بهار و تابستان پر خبری خواهیم داشت خاطرنشان کرد: به‌مرور نام این 60 بازیگر اعلام خواهد شد.لازم به ذکر است سریال «سلمان فارسی» در سه دوران تاریخی امپراتوری بیزانس، امپراتوری ساسانی و صدر اسلام به تصویر می‌کشد.این سریال 60 قسمتی که توسط داوود میرباقری در حال ساخت است از 10 دی 1398 آغاز شد و انتظار می‌رود پخش «سلمان فارسی» از سال 1405 آغاز شود.ازجمله بازیگران این سریال که تاکنون نام آنها رسانه‌ای شده است ‌می‌توان به علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، داریوش فرهنگ، علی دهکردی، احترام برومند، ستاره اسکندری، چنگیز جلیلوند و تورج نصر و… اشاره کرد.
میرباقری کارگردان «سلمان فارسی» درباره روند تولید سریال در بازدید رئیس صداوسیما از پشت‌صحنه این سریال گفت: فصل تولد سلمان را گرفته‌ایم و این روزها کار ادامه دارد. در اصل سکانس‌ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان)، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین می‌رود. وی در پاسخ به این سوال که کار چه زمانی به‌پایان خواهد رسید افزود: ما طبق برنامه پیش می‌رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاشمان می‌کنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم.

 

آغاز پیش تولید «پایتخت7»

پیگری‌های خبرنگار فارس از یک منبع آگاه درباره فصل هفتم «پایتخت» حاکی از آن است این فصل از قصه‌های خانواده معمولی وارد مرحله پیش تولید شده و به گفته این منبع امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز 1404 برسد.وی درباره بازیگرانی که در این فصل حضور ندارند گفت: در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

ناریا 90 درصدی شد

«ناریا» که اشاره‌ای به زندگی یکی از شهدای هسته ایران دارد طبق پیگیری‌های خبرنگار ما تاکنون 90 از ان پس از یک سال تصویربرداری شده و تا ماه دیگر نیز به‌پایان می‌رسد.در این سریال 50 قسمتی به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمد مصري پور است و در آن بازیگرانی همچون زهرا نادری‌ فر در نقش هوژان، سامان صفاری در نقش سامان، محمدرضا شریفی‌نیا، آشا محرابی، خسرو شهراز، مهرداد ضیایی، حسین سحرخیز، رز رضوی، شراره رخام، شاهد احمدلو، سولماز حصاری، بهمن دان، صدرالدین حجازی، مهدی شیخ عیسی، ملیکا عبداللهی، محمد حاجی بابایی، مهدی شاکریان، آزیتا ترکاشوند،حسن اسدی، کمند امیر سلیمانی، سپند امیرسلیمانی و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.
«ناریا» به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی صداوسیما ساخته شده و جزو سریال‌های پر لوکیشن به‌حساب می‌آید؛ یکی از بازیگران این سریال درباره این موضوع پیشتر به خبرنگار فارس گفته بود: «ناریا» لوکیشن‌های متعددی دارد و حتی در طول یک روز ممکن است بیش از 5 بار لوکیشن این سریال تغییر کند.

 

پایان «فراری» در سکوت خبری

حسین رفیعی بازیگر سریال «فراری» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این سریال گفت: این سریال که پیشتر در 35 قسمت طراحی شده بود تبدیل به یک سریال 40 قسمتی شده است.وی افزود: اواخر اسفند 1402 تصویربرداری این سریال به‌پایان رسیده است و هم‌اکنون در مرحله مونتاژ و صداگذاری است و به احتمال زیاد ابتدای تابستان یا پاییز 1403 به روی آنتن برود که این اتفاق به تصمیم مدیران صداوسیما بستگی دارد.
این بازیگر پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره این سریال که در دو فصل ساخته شده گفته بود: در بخش اول، تا سال ۸۵ را روایت کرده و فاز دوم به جنگ سوریه می‌رسد.وی افزود: امیر دارسارگر کارگردان و نویسنده این سریال تحقیقاتی بر روی زندگی شهید مصطفی صدرزاده داشته و بخش اعظم آن را بر اساس داستان زندگی این شهید مدافع حرم طراحی کرده است؛ این سریال عین به‌عین زندگی شهید صدرزاده نیست ولی به‌خاطر تعلق خاطری که کارگردان این سریال به این شهید مدافع حرم دارد خواسته یا ناخواسته زندگی این شهید را در برمی‌گیرد و درواقع نگاهی آزاد به زندگی شهید صدرزاده است.لازم به ذکر است این سریال در جنوب تهران و بخشی از آن در شمال کشور ساخته شده است.«فراری» داستان یک نوجوان کشتی‌گیر است که در جنوب تهران زندگی می‌کند و منشأ خیر در محله خود است؛ این نوجوان فردی است که در محله، همه از نظر اخلاقی و رفتاری روی او حساب باز می‌کنند.سریال فراری با حضور بازیگرانی چون هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، بهار نوحیان، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، مجید پتکی، شهروز آقایی‌پور، حسین اوجاقلو و … ساخته می‌شود.

 

بازیگران «هشت پا» مشخص شد

پیگیری‌های خبرنگار فارس از موسسه «ناجی هنر» حاکی از آن است تصویربرداری سریال «هشت پا» که محصول مشترک این موسسه و سیمافیلم است و به کارگردانی احمد معظمی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی علی طالب‌آبادی که در سکوت کامل خبری پیش می‌رفت به‌پایان رسیده و هم‌اکنون در مرحله تدوین و صداگذاری قرار دارد و کارشناسان این موسسه در حال بازبینی این سریال هستند.یکی از دست‌اندرکاران «ناجی هنر» در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این موسسه منتظر یک باکس خوب از صداوسیما برای پخش این سریال است درباره بازیگرانی که در «هشت پا» به ایفای نقش پرداخته‌اند گفت: در این سریال سعید چنگیزیان، مینا وحید، افسانه چهره آزاد، احمد نجفی، محمد صادقی و… بازی کرده‌اند.
لازم به ذکر است این سریال در ژانر پلیسی و با موضوع مبارزه با مواد مخدر در 13 قسمت تولید شده است.سردار منتظر المهدی در حاشیه بازدید از پشت‌صحنه سریال «هشت‌پا» اظهار کرده بود: این سریال علاوه‌بر جنبه‌های آموزشی و پیشگیری، دارای داستان و جذابیت‌های بصری خوبی است که قطعاً مخاطبان بسیاری را برای تماشای این سریال به خود جذب خواهد کرد.احمد معظمی کارگردان «هشت پا» پیشتر درباره این سریال گفته بود: به نظرم این سریال جزو مجموعه‌های پلیسی‌ است که فضای مدرن و به روزی را به تصویر می‌کشد و از این جهت می‌تواند به‌کار پر بیننده‌ای تبدیل شود.

تصویربرداری «مادر سوجان» مجددا آغاز شد

طبق گفته حسین تبریزی تهیه‌کننده «مادر سوجان» به خبرنگار فارس این سریال که تاکنون بیش از 80 درصد از آن تصویربرداری و مونتاژ شده است پس از وقفه‌ای کوتاه قبل از 10 اردیبهشت 1403 مجددا آغاز شده است.
لازم به ذکر است در این سریال 60 قسمتی که حسین تبریزی کارگردانی آن را بر عهده‌دارد و مهدی کریمی و میثم آهنگری تهیه‌کننده آن هستند بازیگرانی نظیر ثریا قاسمی، غزال اکرمی، علی مرادی، حمیدرضا نعیمی، حدیث نیکرو، مهران رجبی و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.«مادر سوجان» روایتگر زندگی در سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ است و با محوریت شخصیت مقاوم زن ایرانی و اهمیت نهاد خانواده ساخته می‌شود. قصه، بیشتر بر پایه زندگی سوجان، دختری گیلانی است که در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان هم روایت می‌شود.

 

تولید یک سریال فوتبالی

سریال «بوقچی» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده و تهیه کنندگی موسسه هنری سوره هم‌اکنون در حال تصویربرداری است و به گفته یکی از بازیگران، این سریال برای شبکه سه سیما در حال ساخت است و تا دو ماه دیگر نیز مراحل تصویربرداری آن به‌پایان می‌رسد.
در این سریال که داستانی فوتبالی دارد بازیگرانی همچون حسن پور شیرازی، امیر غفارمنش، ارش نوذری، شهره سلطانی، بیژن امکانیان، رامین ناصر نصیر و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

تصویربرداری سریال اربعینی سیما به نیمه‌ رسید

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که تاکنون 50 درصد از سریال «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی یکی از کارگردانان پرکار تلویزیون در دهه 70، 80 و 90 که پیشتر با سریال‌های «پس از باران» و اثر چند فصلی «ستایش» شناخته می‌شود و تهیه کنندگی سیدحامد حسینی در شهرک سینمایی غزالی تصویربرداری شده است.

از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند می‌توان به داریوش ارجمند، امین زندگانی، هومن برق‌نورد و فریبا متخصص و… اشاره کرد.«طوبی» به ماجرای پیاده‌روی اربعین می‌پردازد و این سریال که با این پیاده‌روی بزرگ مسلمین جهان پیوند خورده، احتمالاً محرم و صفر سال 1403 به روی آنتن یکی از شبکه‌های سیما برود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا