برهوت در گیشه سینماهای آمریکا؛ ضعیف‌ترین فروش تعطیلات «روز یادبود» سه دهه اخیر

سالن‌های سینما در تابستان سال ٢٠٢٤ بیشتر و بیشتر شبیه زمین‌های لم‌یزرع به نظر می‌رسند؛ نه تنها «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» بلکه «فیلم گارفیلد» هم نتوانست فروش تعطیلات آخر هفته منتهی به «روز یادبود» را که به پایین‌ترین حد خود طی ٢٩ سال اخیر رسید، نجات دهند.
«فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» به کارگردانی جرج میلر در فروش آخر هفته ردیف اول جدول باکس آفیس را به خود اختصاص داد و انیمیشن «فیلم گارفیلد» به کارگردانی مارک دیندال در رده دوم قرار گرفت. «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» از کمپانی برادران وارنر با فروش داخلی ٢٥/٥ میلیون دلار و فروش بین‌المللی ٣٣/٣ میلیون دلار به فروش جهانی ٥٨/٨ میلیون دلار رسید و ردیف اول باکس آفیس را به خود اختصاص داد. فیلم داستان ربوده‌شدن فیوریوسای جوان را پس از سقوط دنیا روایت می‌کند. او اسیر گروهی موتورسوار به ریاست وارلرد دمنتوس می‌شود و در مسیر با ایمورتان جو و گروهش مواجه می‌شوند. فیوریوسا باید در میانه نبرد و رقابت این دو حاکم ستمگر، راهی برای بازگشت بیابد. آنیا تیلور جوی، کریس همسورث، ناتان جونز، آنگوس سمپسون، آلیلا براون، تام برک و دنیل وبر از جمله بازیگران فیلم هستند.انیمیشن «فیلم گارفیلد» از کمپانی سونی پیکچرز با ٢۴/٨ میلیون دلار به جمع ٣١/٩ میلیون دلار در فروش داخلی و ٩٨/٢ میلیون دلار در فروش جهانی دست یافت. گارفیلد پس از مدتها پدرش ویک را که یک گربه خیابانی است، ملاقات می‌کند. او مجبور می‌شود زندگی راحتش را رها کند و با ویک نقشه یک سرقت دیوانه‌وار را طرح‌ریزی کنند. کریس پرت، ساموئل ال جکسون، هانا وادینگهام و وینگ ریمز در تیم صداپیشگان هستند.
فیلم لایو اکشن «دوستان خیالی» (ایف) به کارگردانی جان کرازینسکی از کمپانی پارامونت پیکچرز با ١۶/١ میلیون دلار به جمع ۶٣/۶ میلیون دلار در فروش داخلی و ١٠٣/۶ میلیون دلار در فروش جهانی رسید. داستان درباره دختری است که می‌تواند دوستان خیالی افراد را ببیند. او متوجه می‌شود که همسایه‌اش نیز این توانایی را دارد و ماجراجویی جادویی آغاز می‌شود. کرازینسکی، کایلی فلمینگ، رایان رینولدز از بازیگران و استیو کارل، امیلی بلانت و مت دیمون از صداپیشگان هستند.«پادشاهی سیاره میمون‌ها» به کارگردانی وس بال از کمپانی قرن بیستم با ١٣/۴ میلیون دلار به جمع ١٢۶/٥ میلیون دلار در فروش داخلی و ٢٩٨/٥ میلیون دلار در فروش جهانی رسید. این فیلم اکشن و علمی‌تخیلی فریا آلن، کوین دوراند، دیچن لاچمن، ویلیام هال میسی، اوون تیگ و پیتر میکون را در تیم بازیگری خود دارد. سالها پس از سلطنت سزار، یک میمون جوان سفری را آغاز می‌کند که باعث می‌شود تمام آموخته‌هایش در مورد گذشته را مورد پرسش قرار دهد و تصمیماتی می‌گیرد که آینده میمون‌ها و انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
«مرد ساده‌لوح» به کارگردانی دیوید لیچ از کمپانی یونیورسال پیکچرز با ٥/٩ میلیون دلار به جمع ٧٣/٩ میلیون دلار در فروش داخلی و ١۴٥/٥ میلیون دلار در فروش جهانی دست یافت. در این فیلم رایان گاسلینگ نقش بدلکار در فیلمی را ایفا می‌کند که هنرپیشه اصلی‌اش با بازی آرون تیلور جانسون گم می‌شود و باید او را پیدا کند. گاسلینگ، امیلی بلانت، تیلور جانسون، هانا وادینگهام، و ترزا پالمر از بازیگران فیلم هستند.به غیر از تعطیلات «روز یادبود» در سال ٢٠٢٠ که سینماها به دلیل همه‌گیری کرونا تعطیل بودند، «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» و «فیلم گارفیلد» پایین‌ترین فروش در گیشه را در طول حدود سه دهه اخیر تجربه کردند. در سال ١٩٩٥، فیلم «کاسپر» در چهار روز اول اکران (جمعه تا دوشنبه) توانست تنها ٢٢/٥ میلیون دلار درآمد داشته باشد.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا