پولسازترین بازیگران هالیوود چه کسانی‌اند؟

به گزارش هفت راه، چند روز پیش «جانی دپ» صدرنشین فهرست بازیگران سینما با کمترین سودآوری شد اما حالا «کریس ایوانز»، بازیگر «کاپیتان آمریکا» با درآمدی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری، برای دومین بار از سوی مجله «فوربز» عنوان پولسازترین بازیگر سال گذشته هالیوود را کسب کرده است.

کریس ایوانز در نمایی از فیلم انتقام‌جویان: عصر آلترون
«ایوانز» به ازای هر یک دلار دستمزد، ۱۳۵ دلار به جیب تهیه‌کنندگان هالیوودی سرازیر کرده است. دستمزد او برای بازی در «کاپیتان آمریکا» ۳۰۰ هزار دلار بود، اما برای فیلم «انتقام‌جویان: عصر آلترون» این مبلغ را به شش میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رساند.


کریس پرت در فیلم مسافران

دومین رتبه در جدول سودآورترین بازیگران سینمای هالیوود نصیب «کریس پرت» شده که فیلم‌هایی چون «نگهبانان کهکشان» و «پارک ژوراسیک» را در کارنامه‌اش دارد. او در آثار ابتدایی خود دستمزد چندانی دریافت نمی‌کرد، اما برای بازی در «مسافران» مبلغی ۱۲۰ میلیون دلاری طلب کرد. «پرت» به ازای هر یک دلار، ۱۲۵ دلار برای هالیوود درآمدزایی می‌کند.


گمشده در ترجمه با بازی اسکارلت یوهانسن

سومین جایگاه فهرست «فوربز» به بازیگر زن «گمشده در ترجمه» و «لوسی» تعلق دارد. «اسکارلت یوهانسون» ۸۸ دلار به ازای هر یک دلار دستمزد سوددهی دارد. پس از او نام سه زن دیگر هم در این فهرست دیده می‌شود.


میلا کونیس بازیگر روسی الاصل هالیوود در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته است. شاید مهم‌ترین نقش‌آفرینی میلا کونیس در فیلم‌های سینمایی در سال ۲۰۰۸ رخ داد، زمانی که وی در فیلم فراموش کردن سارا مارشال بازی کرد. از آن پس بود که در فیلم‌های مشهور دیگر به نقش‌آفرینی پرداخت.


وین دیزل تا هفده سالگی اش مشغول ورزش و بدنسازی بود تا نگهبان کلوب های شبانه شود اما حالا یکی از اعضای جذاب فهرست فوربز است. وی با فیلم سیاه مثل زغال در نقش یک قهرمان پا به عرصهٔ سینما گذاشت. او هم اکنون به یکی از بزرگان و گران‌قیمت‌ترین بازیگران هالیوود مبدل شده‌است.

جنیفر آنیستون، بن افلک، رابرت داونی جونیور، مکت دیمن و جنیفر لارنی از اعضای بعدی فهرست فوربز هستند.

منبع: جام جم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا