سید مسعود شجاعی طباطبایی: بعد از مدت‌ها دیپلماسی عزت را تجربه کردیم

سید مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست با بیان روحیه جهادی شهید ابراهیم رئیسی گفت: در مصاحبه‌ها همیشه از ایشان پرسیده می‌شد شما اصلا اوقات فراغت دارید که بنده خدا یادش نمی‌آمد تا تعریف کند؛ شهید رئیسی تمام زندگی خود را وقف کار برای مردم محروم و مستضعف کرده بود.
سید مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست و گرافیک با اشاره به شهادت سید ابراهمی رئیسی و هیئت همران گفت : از این اتفاق همه ما متاثر هستیم. ایشان یک رئیس جمهور خدوم و خستگی‌ناپذیر بودند. در مصاحبه‌ها همیشه از ایشان پرسیده می‌شد شما اصلا اوقات فراغت دارید که بنده خدا یادش نمی‌آمد تا تعریف کند. شهید رئیسی تمام زندگی خود را وقف کار برای مردم محروم و مستضعف کرده بود و همیشه با فروتنی خاص خود نسبت به انجام امور عمل می‌کردند.این هنرمند ادامه داد: ینده معتقدم انسان‌هایی که خدایی هستند تمام کارهای خود را به خدا نسبت می‌دهند. زمان جنگ هم به این شکل بود که اگر موفقیتی هم لحاظ می‌شد می‌گفتند کار خدا بوده که انجام شده است. ما با یک رئیس‌ جمهوری روبرو بودیم که به شهید رجایی بسیار شبیه بود. شهید رجایی هم بسیار مردمی بود و قالبا سمت مردم محروم بود.
شجاعی افزود: در این مدت 3 سالی که ایشان مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده داشتند بیشترین فعالیت را شاهد بودیم. این دوره به معنای واقعی کلمه دوره خدمت و کار موثر بوده است. خیلی مهم است که شما کارهایی را انجام دهید که هم موثر باشد و هم در جامعه اثربخش باشد. وی خاطرنشان کرد: به طور مثال زمانی که به بحث دیپلماسی نگاه می‌کنیم بعد از مدت‌ها دیپلماسی عزت را تجربه کردیم. برای بنده که در حوزه کارتن و کاریکاتور بین‌المللی فعالیت دارم عزت را کاملا احساس کردم. نمایشگاه آمریکای لاتین که چند ماهی در موزه هنرهای معاصر تهران برپا بود که باعث شد شخصیت‌های بزرگی در آن حضور داشته باشند. تمام اتفاقات مثبتی که در این دوره رقم خور مرهون این بزرگواران بود.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا