تلاش برای ثبت یک رکورد موسیقایی در ایران/ «پارسیکر» کنسرت می‌دهد

گروه موسیقی «پارسیکُر» به سرپرستی، آهنگسازی و تنظیم صابر جعفری و رهبری ارکستر مینا جعفری درصدد برگزاری یک کنسرت ویژه در اوایل سال ۱۴۰۳ هستند.

صابر جعفری آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «پارسیکُر» ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته گروه «پارسیکر» در اوایل سال ۱۴۰۳ به رهبری مینا جعفری و سرپرستی و تنظیم و آهنگسازی بنده تصمیم دارد رکورد بزرگترین گروه کر چهارصدایی ایران را رقم بزند. البته سال ۱۳۸۱ بود که بزرگترین گروه کر چهار صدایی با حدود ۲۲۰ نفر به رهبری مهدی قاسمی در فرهنگسرای بهمن روی صحنه رفت.

وی با ارایئه توضیحاتی درباره مجموعه «پارسیکر» گفت: اعضای «پارسیکر» اکنون با ۲۰۰ نفر در تهران به رهبری مینا جعفری و ۱۰۰ نفر در کرج به رهبری بابک ربوخه مشغول فراگیری آموزش های لازم هستند؛ آماری که تا اردیبهشت ماه به این تعداد نیز افزوده خواهد شد. البته طبق برنامه ریزی های انجام ،قرار است با همراهی ارکستر بزرگ برای اجرای قطعات ملی، محلی و مقامی و بازخوانی چند تصنیف قدیمی کنسرت کاملی را در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن اجرا کنیم که در صورت قطعی شدن، جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

جعفری در ادامه صحبت های خود توضیح داد: یکی از مهم ترین نکاتی که برای فعالیت های آینده گروه «پارسیکر» مورد تمرکز قرار گرفته است، توجه به هنرمندان خارج از پایتخت است که در این زمینه با برنامه ریزی هایی که انجام گرفت، فراخوان هایی تهیه و منتشر شد که طی آن متقاضیان حضور در گروه به صورت هماهنگ آموزش و تمرین های لازم را انجام می دهند. در این راستا شهرهای اصفهان به رهبری ارغوان دانشور و سرپرستی آربی بابومیان، تبریز به رهبری ناصر خندانی، یزد به رهبری مجتبی حبیبی، لنگرود و لاهیجان به رهبری وحید خوشحال، رشت به رهبری عباس فاضلی، قم به رهبری علی رضوانی، مشهد به رهبری محمود سالارپور، شیراز به رهبری فرامرز فاطمی، آستارا به رهبری حمیدرضا رامیار، ساوه به رهبری عباس معالجی، ساری و شهرهای همجوار به سرپرستی عبدالرضا اتحاد، سمنان به رهبری محسن امیدیان، زنجان به رهبری امید هادی نژاد، قزوین به سرپرستی مریم بهنام نژاد و بندرانزلی به رهبری ناهید اکبرپور فعالیت های خود را در زمینه مواردی که توضیح دادم، انجام می دهند.

تلاش برای ثبت یک رکورد موسیقایی در ایران/ «پارسیکر» کنسرت می‌دهد

سرپرست گروه موسیقی «پارسیکر» در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: میانگین سنی اغلب خوانندگان گروه ما بالای ۴۰ سال است که ما تلاش داریم بر مبنای این گروه سنی شرایطی را ایجاد کنیم که ضمن تقویب روحیه برای مخاطبان و اعضای گروه، فضایی را برای مقابله با آلزایمر و افسردگی، ایجاد فرهنگ هم خوانی در خانه و خانواده و توسعه نشاط و شادی در جامعه ایجاد شود. به هر ترتیب هدف مجموعه «پارسیکر» در آینده اجرایی مشترک با تمام افراد آموزش دیده در شهرهای مختلف ایران است که هم اکنون به مرز ۷۰۰ نفر رسیده اند. این در حالی است که رساندن تعداد این گروه کر به بالای ۱۰ هزار نفر از اهداف مراحل بعد این گروه است که امیدوارم محقق شود.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا