تاکیدات رهبر انقلاب بر کتاب‌خوانی مسیر روشنی را ترسیم می‌کند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تأکیدات پیوسته مقام معظم رهبری بر کتاب‌خوانی و تشبیه فرهنگ به «فضایی که در آن تنفس می‌کنیم»، مسیری روشن را فراروی همگان ترسیم کرده است.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه بیست و یکمین جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع‌ مقدس پیامی خطاب به این‌رویداد و برگزارکنندگانش صادر کرد.

مشروح متن این‌پیام به این‌ترتیب است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ»

کتاب یکی از زیباترین و مهم‌ترین جلوه‌های فرهنگ بشری و وسیله انتقال علوم و معارف به جامعه انسانی است. شکوه این ارزش در تابش آیات نورانی قران کریم متجلّی شده است که خداوند متعال به قلم و حرمتش سوگند یاد کرده و معجزه جاوید آخرین سفیر سعادت بشری را کتاب قرار داده است.

تأکیدات پیوسته مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر کتاب‌خوانی و تشبیه فرهنگ به «فضایی که در آن تنفس می‌کنیم»، مسیری روشن را فراروی همگان ترسیم کرده است که امیدوارم با تلاش و همت جهادی و همیاری همه متولیان فرهنگی، روزبه‌روز شاهد رشد و فراگیری فضیلت نوشتن و کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ ماندگار و میراث ملی باشیم.

در گام دوم انقلاب اسلامی که جهان سلطه و زیادت‌خواه، با استفاده از رسانه‌های نوین به جنگ تمام‌عیار ترکیبی و شناختی با جبهه مقاومت به‌ویژه با ملت خداجوی ایران برخاسته است، با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تخصصی و علمیِ صاحبان اندیشه و ذوق و قلم، بر ایشان فرض است که با تلاش مضاعف در راستای تبیین، تفسیر و توصیف هوشمندانه و خردورزانه فرهنگ و ارزش‌های والای دفاع مقدس و مقاومت برای جامعه تشنه حقیقت، به صیانت و پاسداری از آن گنجینه تمام‌ناشدنی بپردازند تا از گزند آفات دروغ و تحریف مصون بماند.

امیدوارم خداوند حکیم به آحاد نویسندگان، پژوهشگران، شاعران و ناشران فرهیخته و متعهد و دست‌اندرکاران بیست و یکمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع‌ مقدس، توفیق استمرار مکتب و راه نورانی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را عنایت فرماید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
سرلشکر پاسدار محمد باقری»

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا