حضور حرفه‌ای‌ها در سومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی/ اجرا در ۲ بخش

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با اشاره به افزایش تعداد طرح‌های رسیده به این جشنواره گفت: شاهد حضور گروه‌های حرفه‌ای‌تری هستیم.

علی محمد رادمنش با بیان اینکه برنامه اجرایی جشنواره امسال دو بخش است، اظهارداشت: بخش اول برگزاری این آوردگاه هنری همزمان با سایر بخش‌های جشنواره رضوی از ۲۵ فروردین تا پایان اردیبهشت ماه پیش روست که گروه‌های نمایشی در این ایام در استان‌های خود طبق قرارداد حمایتی که دارند به اجرا خواهند رفت.

وی گفت: برنامه دوم نیز این است که با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های هنری، شهرداری‌ها و حامیان حقیقی و حقوقی دیگر، در طول سال آثار تولید شده این جشنواره در استان‌های مختلف نیز اجرا شوند.

رادمنش افزود: علاوه بر این، آثار می‌توانند در استانی غیر از استان خود به اجرا مبادرت ورزند که در این زمینه اول هم‌جواری استانی مطرح است.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی بیان کرد: در حال حاضر برخی از استان‌های دیگر نیز در حال بررسی هزینه هستند تا در صورت امکان بتوانند ۶ یا ۱۲ اثر را برای اجرا در طول سال برای ایام خاص میزبانی کنند. بر این مبنا در حال رایزنی هستیم‌ که امیدواریم این بخش نیز قابل اجرا شود.

وی با بیان اینکه به نسبت سال گذشته تعداد طرح بیشتری به دبیرخانه ارسال شد، اظهارداشت: سال گذشته حدود ۱۴۷ طرح داشتیم، اما امسال ۱۶۷ طرح به دبیرخانه ارسال شد و گروه‌های حرفه‌ای‌تری برای حضور در این جشنواره مشتاق بودند.

رادمنش خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه گروه‌های تئاتر خیابانی حمایت‌های اجرایی و بحث دریافت بلیت ندارند، وقتی از آنها حمایت مشخصی انجام شود این گروه‌ها مشتاق‌تر می‌شوند تا کار حرفه‌ای خود را به اجرا برسانند.

وی گفت: با توجه به اینکه تئاتر خیابانی ایران پیشینه مناسبی داشته و در دوره انقلاب اسلامی نیز رشد ویژه‌ای کرده، اکثر استان‌ها چه به صورت علمی و تحصیلی و چه به صورت تجربی به پختگی‌هایی رسیدند که آثار درخور و شایسته‌ای را تولید کنند.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی افزود: استقبال و شور و حال ویژه‌ای در بخش‌های مختلف جشنواره دیده می‌شود که به نسبت سال‌های گذشته پررنگ‌تر است که این تفاوت در نشست‌هایی که با مدیران و دبیران برگزار می‌شود نیز مشهود است.

رادمنش با بیان اینکه امسال همچنین درخواست‌های استان‌ها از طرف هنرمندان و نیز مسئولان بیشتر است، این مهم را نشان دهنده‌ رشد جشنواره دانست و اظهارداشت: مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در برخی موارد جشنواره پیگیر بودند که آثاری از استانشان حضور داشته باشد یا هنرمند خود را برای شرکت حمایت می‌کردند.

سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال با اجرای عمومی نمایش‌های در استان محل تولید برگزار می‌شود و اختتامیه جشنواره در مشهد مقدس خواهد بود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا