پناهیان در تلویزیون عذرخواهی کرد

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در برنامه تلویزیونی «ماه من» عذرخواهی کرد و گفت: استغفار می‌کنم اگر به ساحت مقدس امیرالمؤمنین علیه السّلام جسارتی شده است.

به‌دنبال انتقادات از پناهیان به‌خاطر اظهاراتش درباره حضرت پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم  و حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام، روز گذشته صوتی از شیخ حسین انصاریان در فضای مجازی منتشر شد که به‌شدت از این اظهارات انتقاد کرده و گفته بود؛ «أَسْتَغْفِرُ ٱللَّٰهَ رَبِّی وَأَتُوبُ إِلَیْهِ؛ پیغمبر و علی که این‌گونه قرآن از آنها تعریف می‌کند گوشت‌تلخ بودند؟ دیگر ناسزایی از این بالاتر بود که به پیامبر و امیرالمؤمنین گفته شود؟ توجیهات بیان‌شده روز بعد یک قران ارزش ندارد؛ چون دفاع از خود بوده نه از امیرالمؤمنین و پیغمبر. شما را به‌خدا بلد نیستید روی منبر پیغمبر ننشینید، حرام است والله!»

در پی واکنش شیخ حسین انصاریان به این اظهارات، پناهیان در برنامه سحرگاهی شبکه 3 تلویزیون از دیدارش با شیخ انصاریان روایت کرد و ضمن آن از علمای حوزه نیز عذرخواهی کرد.

پناهیان گفت: ایشان (شیخ حسین انصاریان) به‌عنوان پیشکسوت این مسیر به من گفتند به‌خاطر تعابیری که برای امیرالمؤمنین به‌کار بردم، دلجویی از مؤمنین و علمای حوزه که برایشان این سوءتفاهم و دلخوری پیش آمده صورت بگیرد، البته من توضیحات کاملی برای ایشان دادم چون توضیحات بنده را از سیما نشنیده بودند که از جانب حسّاد این تعابیر را مطرح کرده بودم.

وی گفت: برخی‌ها می‌گفتند این غلظتی که باید گفته شود در قرآن از جانب کفار آمده است که من گفتم من اصلاً از جانب خودم این وضعیت را درباره امیرالمؤمنین نگفتم، از طرف دیگر شما شرایط استودیو را هم می‌دانید که اواخر بحث با عجله پیش می‌رود و همواره با انگشت نشان می‌دهند.

پناهیان گفت: من به توصیه پدرانه ایشان از همه اهل علم در حوزه که دچار ناراحتی به‌خاطر این تعبیر شدند عذرخواهی می‌کنم، از همه مؤمنین و دلسوزان عذرخواهی می‌کنم و استغفار می‌کنم اگر به ساحت مقدس امیرالمؤمنین جسارتی شده باشد حتی در حد بی‌اعتنایی کردن.

این سخنران مذهبی گفت: ایشان (شیخ انصاریان) به من گفتند؛ “شما باید صریحاً می‌گفتید که حسودان می‌گویند که امیرالمؤمنین گوشت‌تلخ بوده است.”، من به ایشان عرض کردم در توضیحاتم مفصل‌تر این نکته را گفته بودم، به‌هرحال ما وقتی غم حضرت را می‌خوریم باید بدانیم حضرت در چه فضایی مظلوم واقع شدند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا