سینمای کودک و نوجوان با هم‌افزایی نهادهای فرهنگی تقویت شود

محمد خزاعی:

رییس سازمان سینمایی بر ضرورت هم‌افزایی نهادهای مختلف فرهنگی و سینماگران برای بازگشت رونق به حوزه تولید و اکران سینمای کودک و نوجوان تاکید کرد.

نخستین نشست شورای سیاستگذاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره و اعضای این شورا برگزار شد.

محمد خزاعی با اشاره به عزم جدی سازمان سینمایی برای حمایت از تولیدات سینمای کودک گفت: برگزاری پرشور و شکوه این جشنواره، سینمای کودکان و نوجوان را از انفعال خارج می کند.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به عنوان یک رویداد معتبر شناخته شده بین المللی سینمایی و تاثیر آن در سینمای کودک گفت: براساس بررسی کارشناسی هر زمانی که جشنواره به دلیلی برگزار نشده و یا با کیفیت حداقلی برگزار شده، به همان میزان سینمای کودک هم تضعیف شده و هر وقت جشنواره با کیفیت برگزار شده به همان اندازه سینمای کودک رشد داشته است.

خزاعی با تاکید بر خروج سینمای کودک و نوجوان از انفعال به عنوان سیاست راهبردی گفت: با همگرایی نهادهای متولی یا فعال حوزه کودک از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، حوزه هنری این مهم محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان سینمایی در حد توان خود تلاش کرده تا بیشترین حمایت را از سینمای کودک و نوجوان به عمل آورد و خوشبختانه امسال نیز تاکنون تعداد مناسبی فیلم کودک در بخش‌های مختلف صدور پروانه ساخت، پیش تولید و آماده نمایش در فهرست تولیدات سینمای کشور وجود دارند.

رییس سازمان سینمایی کشور، از دست اندرکاران مدیریت شهری اصفهان خواست به ظرفیت فیلمسازان اصفهانی برای تولید فیلمهای کوتاه و بلند توجه جدی شود و سینماگران اصفهانی نقش مؤثرتری در برگزاری جشنواره داشته باشند.

سینمای کودک و نوجوان با هم‌افزایی نهادهای فرهنگی تقویت شود

وی با اشاره به این نکته که جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نام اصفهان شناخته شده است بررسی نقاط قوت در کنار آسیب شناسی دوره قبل جشنواره را ضروری دانست.

وی با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری که سال گذشته همزمان با جشنواره در سطح شهر اصفهان برگزار و سبب بوجود آمدن فضایی سرشار از شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها شد، توجه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم برای مشارکت در برنامه‌های جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اساتید ایرانی و بین المللی، پربارتر ساختن بخش داوران کودکان و نوجوان، تقویت نشست‌های گفت و شنود فیلمسازان با داوران کودک و نوجوان، اهالی رسانه و سینماگران استان و ترغیب خانواده‌ها برای استفاده بیشتر از برنامه‌های جشنواره را از دست اندرکاران برگزاری جشنواره خواستار شد.

در این نشست مجید زین العابدین دبیر جشنواره هم با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره در محل بنیاد سینمایی فارابی، از تشکیل شوراهای مشورتی و تخصصی سینمای کودک و نوجوان با هدف کمک راهبردی و عملیاتی در حوزه تولید تا اکران و بهره گیری از تجارب فیلمسازان و فعالان سینمای کودک خبر داد.

گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی می‌افزاید: در ادامه این نشست، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بخش‌های مختلف این رخداد هنری فرهنگی پرداختند. بررسی، رویکردهای محتوایی، زمان‌بندی برگزاری جشنواره، سیاست‌گذاری درخصوص المپیاد فیلمسازی نوجوانان و بررسی شعار محوری جشنواره از جمله مواردی بود که در نخستین نشست شورای سیاستگذاری جشنواره مطرح شد.

سی‌وششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران، مهرماه امسال با دبیری مجید زین العابدین در شهر اصفهان برگزار می شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا