پروژه علمی تخیلی پل توماس اندرسون در دوران ترامپ

فیلم جدید پل توماس اندرسون که در ژانر علمی تخیلی و با نام موقت «پروژه بی‌سی» در حال ساخت است و در دوران رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ می‌گذرد، به پرخرج‌ترین پروژه دوران کاری این فیلمساز صاحب‌سبک آمریکایی تبدیل شد.
اندرسون کارگردانی و نگارش فیلمنامه را به عهده دارد و یکی از تهیه‌کنندگان فیلم نیز هست. لئوناردو دی‌کاپریو، شان پن، رجینا هال، آلانا هایم، تیانا تیلور و وود هریس در تیم بازیگری هستند. تصویربرداری فیلم در ژانویه آغاز شد و پس از توقف چند هفته‌ای در مکزیک و تگزاس ادامه پیدا خواهد کرد. جان گرین وود تأیید کرده که آلبوم موسیقی متن فیلم جدید اندرسون را خواهد ساخت.جزئیات زیادی از داستان فیلم به بیرون درز پیدا نکرده ولی طبق گزارش‌های تاییدنشده اندرسون از فیلم کالت کلاسیک الکس کاکس «شرخر» (١٩٨۴) تأثیر گرفته و به رمان «وینلند» توماس پینچون هم تاحدودی پایبند بود. او پیشتر هم فیلم «خباثت ذاتی» را با اقتباس از رمان دیگری از همین نویسنده ساخته بود.
«وینلند» رمان پست مدرن پینچون در سال ١٩٩٠ به چاپ رسید و داستانش در کالیفرنیا در سال ١٩٨۴، زمان انتخاب مجدد رونالد ریگان، اتفاق می‌افتد. داستان از طریق فلاش‌بک توسط شخصیت‌هایش، که در دهه شصت ایام جوانی خود را سپری کرده‌اند، شورش‌های آن دهه را به تصویر می‌کشد و ویژگی‌های «سرکوب فاشیستی نیکسونی» و جنگ علیه مواد مخدر را که با آن درگیر شد، توصیف می‌کند. همچنین تحولی را که در جامعه آمریکا از دهه ١٩۶٠ تا ١٩٨٠ رخ داد، را واکاوی می‌نماید.«وینلند» در دوران ریاست جمهوری ریگان رخ می‌دهد ولی شایعات حاکی از این است که داستان فیلم اندرسون در دوران ترامپ می‌گذرد.
هزینه فیلم که تجاری‌ترین و پرخرج‌ترین اثر این کارگردان توصیف شده، در ابتدا بین ١٠٠ تا ١٢٥ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود ولی اکنون ١٧٥ میلیون دلار تخمین زده شده و بیشترین و عظیم‌ترین سکانس‌های اکشن را در کارنامه فیلمسازی اندرسون دارد. برادران وارنر قرار است فیلم را در آگوست ٢٠٢٥ اکران کنند.اندرسون که تاکنون ١١ بار نامزد جایزه اسکار شده، با «شبهای بوگی»، «مگنولیا» و «عشق پریشان» به موفقیت رسید. «خون به پا خواهد شد» برای او افتخارات بیشتری به همراه داشت و پس از آن «استاد»، «خباثت ذاتی»، «رشته خیال» و «لیکریش پیتزا» را به کارنامه پربار خود اضافه کرد.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا