نگاهی به روز اول جشنواره فیلم فجر؛ کارگران مشغول کارند

روز اول جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که خانه جشنواره رنگ و بویی از جشنواره فیلم فجر نداشته و فضای خبری جشنوراه در حال آماده سازی بود.

از مدت‌ها قبل بحث محل برگزاری جشنواره فیلم فجر تبدیل به بحث مهم رسانه‌ها و اصحاب سینما شده بود، بحثی که در نهایت به نوشتن یک تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد تا برج میلاد 10 روز قبل از شروع جشن سینمای ایران به‌عنوان خانه جشنواره فیلم فجر انتخاب شود.

حالا امروز اولین روز از جشنواره فیلم فجر برگزار شده است، جشنواره‌ای که اگر کمی قبل از شروع اولین فیلم آن وارد خانه‌اش شده باشید هیچ رنگ و بویی از جشنواره فیلم فجر مشاهده نمی‌کنید.

ورودی‌های برج میلاد از ابتدا تا زمان رسیدن به مرکز همایش‌ها نشانی از سینما ندارند. وارد که شدیم خبری از هیاهو و پارتیشن بندی‌های همیشگی جشنواره نبود، کمی جلوتر صدای دستگاهی که برای بریدن چوب استفاده می‌شد به گوش می‌رسید. کارگران مشغول کار بودند تا ستاد جشنواره آماده شود.

از طرفی اعضا ستاد اجرایی جشنواره نیز به گفته خودشان به دلیل دیر تحویل دادن برج میلاد مشغول انجام دادن کارهای ابتدایی جشنواره بودند؛ البته باید گفت که تا همین چند روز پیش در همین سالن کنسرتی برگزار شده بود.

البته کیفیت کم و البته قابل حدس فیلم افتتاحیه جشنواره باعث شده بود تا سالن اصلی برج میلاد در زمان اکران اولین فیلمش خالی از تماشاگر باشد. همین کیفیت باعث شد تا نتوانیم اولین فیلم را تا آخرین دقیقه‌اش نگاه کنند. بیرون از سالن نمایش ستاد جشنواره از زمان اکران اولین فیلم استفاده کرده تا فضاسازی‌های جشنواره را کامل کند، حداقل باید گفت مراسم فتوکال برای فیلم‌های اول نبود.

همه اینها باعث شد تا همزمان با آغاز جشنواره کارگران با سرعت و تلاشی بیشتر از حد تصور مشغول کار باشند تا شاید از روز دوم در راه‌روهای میلاد بالاخره نشانی از جشن سینمای ایران پیدا شود.

فیلم اول روز نخست «خانه جشنواره» فیلم سینمایی «دروغ‌های زیبا» مرتضی آتش زم‌زم رنگ و بویی از جشنواره فیلم فجر نداشت، «شکار حلزون» دومین اثر اکران شده در روز اول جشنواره فیلم فجر شاید شروع جدی‌تری برای این جشنواره به حساب بیاید، حداقل این اولین فیلم جشنواره است که صف‌‌های ورود همیشگی برای ورود به سالن فیلم برایش تشکیل شده است.

اما «دو روز دیرتر» به عنوان محصول مشترک فارابی،بنیاد روایت فتح و بهمن سبز به واسطه خط داستانی متفاوتی که از آن قبل از جشنواره بین منتقدان سینما منتقل شد، کنجکاو برانگیزترین اتفاق روز اول جشنواره است و شاید پای خیلی‌ها برای دیدن این فیلم به برج میلاد باز شود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا