«افسانه هوش مصنوعی» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «افسانه هوش مصنوعی» نوشته اریک لارسون در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

فرهنگسرای اندیشه در ادامه نشست‌های نقد و بررسی کتاب، این بار «افسانه هوش مصنوعی» اثر اریک لارسون با ترجمه محمد مظفرپور از انتشارات امیرکبیر را انتخاب کرده است.

اریک لارسون در «افسانه هوش مصنوعی» که در سال ۲۰۲۱ توسط انتشارات دانشگاه هاروارد منتشر شده است، تلاش می‌کند با دلایلی فلسفی، علمی و فرهنگی نشان دهد چرا رایانه‌ها نمی‌توانند مثل ما فکر کنند و افسانه‌پردازی درباره‌ی هوش مصنوعی و سلطه‌ی آن بر انسان‌ها در آینده‌ی نزدیک اشتباه است. کتاب در سه فصل «جهان ساده‌سازی شده»، «مشکل استباط» و «آینده‌ی هوش مصنوعی» نوشته شده و اگرچه نمی‌تواند اثبات کند اربابان هوش مصنوعی هیچ‌گاه ظاهر نخواهند شد اما می‌تواند دلیلی پیش روی ما بگذارد که وقوع این سناریو را تا حد بسیار زیادی تضعیف کند.

در این نشست؛ محسن میرمهدی آهنگساز و دکترای علوم ادیان و فلسفه دین از دانشگاه آزاد برلین، حسن عشایری عصب‌شناس و روان‌شناس عصبی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و محمد مظفرپور مترجم کتاب حضور دارند.

نقد و بررسی کتاب «افسانه هوش مصنوعی» ساعت ۱۸ چهارشنبه بیستم دی‌ماه در فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا