فروش ۱۴۲ میلیاردی در بخش مجازی و حضوری نمایشگاه کتاب

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت تا پایان روز سوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران این رویداد به فروش ۱۴۲ میلیارد تومانی رسیده است.

نشست خبری علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

برنامه مذکور علی رغم برنامه اعلام شده بدون حضور حسین دیوسالار مدیر کمیته بین الملل برگزار شد.

رمضانی در ابتدای این نشست با اشاره به حضور رئیس جمهوری در چهارمین روز نمایشگاه کتاب گفت: از نکات قابل توجه این رویداد حضور ریاست جمهوری در غرفه کاغذ ایرانی بود. این غرفه در وسط شبستان قرار دارد. حضور در غرفه فلسطین و گفت‌گو با دانشجویان فلسطین و حضور در غرفه غزه نیز اقدامات دیگر رئیس‌جمهور بود.

وی افزود: ناشران نیز با رییس جمهور درباره موضوع محتوایی، کیفیت کاغذ و آثار صحبت کردند. همچنین در خصوص رسیدگی به اهالی قلم و جایگاه آنها، وضعیت نمایشگاه کتاب در مقایسه با گذشته و جایگاه نهاد کتابخانه‌های عمومی صحبت شد.

قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نظرسنجی حضوری ۶۶ درصد افراد ناشر مدنظر خود را در نمایشگاه پیدا کردند. همچنین مخاطبان در روز جمعه، دسترس نبودن آب آشامیدنی و در دسترس نبودن پارکینگ و سروصدای نمایشگاه را به عنوان نقاط ضعف اعلام کردند. وجود ایستگاه شارژ موبایل، در اختیار داشتن سبد خرید و برپایی صندوق‌های رای‌گیری نیز به عنوان نقاط قوت روز سوم یاد شد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۴ نشست در نمایشگاه کتاب افزود: مجموع فروش در بخش حضور نمایشگاه ۱۰۴ میلیارد تومان است که از این میزان ۷۳ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های کارتخوان مستقر در غرفه‌ها بوده و ۳۱ میلیارد تومان مربوط به کارت به کارت و سایر روش های پرداخت. همچنین در بخش مجازی نیز مجموع فروش ۳۸ میلیارد تومان بوده است که ۲۵ میلیارد تومان مربوط به خرید از ناشران و ۱۳ میلیارد مربوط به خرید از کتابفروشان است. به این ترتیب تا پایان روز سوم نمایشگاه ۱۴۲ میلیارد تومان فروش را تجربه کرده است. همچنین در بخش مجازی ۲۵۰ هزار نسخه در قالب ۱۵۰ هزار بسته فروخته و ساماندهی شده است.

رمضانی درباره تخلفات نیز گفت: هیئت رسیدگی به تخلفات به ۹ پرونده رسیدگی کرده است که از این تعداد برای ۴ پرونده از بخش ناشران داخلی محکومیت‌هایی صادر شده است. تعطیلی غرفه به مدت یک روز، تعطیلی پنل مجازی به مدت سه روز و محرومیت از تسهیلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله احکامی بودند که برای ناشران متخلف صادر شده است.

وی افزود: برای سه ناشر داخلی هم حکم توبیخ کتبی و درج در پرونده و عدم تکرار تخلف صادر شده است. همچنین یک ناشر خارجی نیز محکوم به توبیخ کتبی و درج در پرونده شد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا