به سادگی قابل تشخیص است که با «فقه جعفری» فاصله جدی داریم

«عضو هیات منصفه مطبوعات» مطرح کرد:

علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در آستانه سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: باید در سایر بخش ها و حوزه ها و به خصوص در فیلم های سینمایی به مقوله حجاب، آرایش، پوشش و… خانم ها توجه ویژه ای داشته باشیم تا خدای ناکرده تبلیغ منکر نکنیم!

مدیرعامل موسسه سینمایی جانبازان افزود: لازم است که در همه مراحل زندگی آیینه ای که در مقابل روی خودمان می گیریم همان فقه جعفری باشد و آن را عمل کنیم.

وی ادامه داد: این اتفاق نباید به این نحو باشد که یک جاهایی به آن اهمیت بدهیم و جایی کمتر و جایی اصلاً اهمیت ندهیم. بایستی تماماً عین آن را انجام دهیم. مثلاً فکر کنید الآن تبلیغ لباس های زیر انجام می شود آیا این در شأن یک جامعه منطبق با فقه جعفری هست یا نه؟

سربخش سپس با تأکید بر اینکه به سادگی قابل تشخیص است که با فقه جعفری فاصله جدی داریم تصریح کرد: ما به صورت کلی این خط مشی را داریم اما در قسمت های منکر بایستی صریح تر واکنش نشان دهیم و جامعه باید نسبت به آن حساس باشد و حتی قبل از اینکه دولت بخواهد عمل کند مردم باید نسبت به آن مسأله حساس باشمند و زودتر مسائل معروف را جا بیندازند.

این عضو هیات منصفه مطبوعات خاطرنشان کرد: به خصوص بسیار مهم است که در تلویزیون و سینما این مطلب مراعات شود به سمت و سویی برویم که کالای مربوطه کاملا در راستای اهداف فقه جعفری تبلیغ شود. مثلاً ما باید از خودمان این سوأل را بپرسیم که آیا واقعاً نیاز است یک خانم تبلیغات کالایی را در تلویزیون انجام دهد؟ به علاوه آنکه باید در سایر بخش ها و حوزه ها و به خصوص در فیلم های سینمایی به مقوله حجاب، آرایش، پوشش و… خانم ها توجه ویژه ای داشته باشیم تا خدای ناکرده تبلیغ منکر نکنیم!

وی متذکر شد: مدیران فرهنگی در مقابل برخی اتفاقات ضد فرهنگی نباید کوتاه بیایند؛ ما باید همه دست به دست هم دهیم که حوزه فرهنگی و هنری کشور را سرشار از تولیدات ارزشمند دینی بکنیم و ارزش ها را در جامعه ترویج دهیم و به ویژه نسل جوان را که مورد حمله دشمنان قرار گرفته است را با ارزش ها و اخلاقیات و دین آشنا کنیم.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا