تهیه کننده «پلان آخر بازی»: فیلمم گیشه‌پسند نیست/ کار با سازندگان فیلم اولی را دوست دارم

تهیه کننده «پلان آخر بازی» از آماده اکران بودن این فیلم سینمایی خبر داد و گفت: «پلان آخر بازی» یک فیلم گیشه‌پسند نیست و بیشتر می‌توان آن را یک اثری فرهنگی و هنری دانست. به‌خصوص که سوپراستاری هم ندارد.

محمد احمدی که سال گذشته برای فیلم «پلان آخر بازی» پروانه ساخت دریافت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: نویسنده و کارگردان این فیلم پیمان شاهبد است و در حال حاضر فرآیند تولید آن به پایان رسیده، ساختار روایی این فیلم هم، فیلم در فیلم است و داستانی اجتماعی هم دارد. در این فیلم ماجراهای مربوط به یک گروه فیلمبرداری را شاهد هستیم.

«پلان آخر بازی» یک اثر فرهنگی و هنری است

«پلان آخر بازی» یک فیلم گیشه‌پسند نیست و بیشتر می‌توان آن را یک اثری فرهنگی و هنری دانست. به‌خصوص که سوپراستاری هم نداردوی افزود: فیلم «پلان آخر بازی» آماده نمایش است. فرم تقاضای حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر را هم پر کردیم که از سوی هیات انتخاب پذیرفته نشد. منتظریم تا ببینیم شرایط اکران در سال آینده چگونه خواهد بود تا برای اکران عمومی این فیلم برنامه‌ریزی کنیم.

این تهیه‌کننده درباره شانس این فیلم برای اکران با توجه به ترافیک بالای فیلم‌ها در سال آینده هم گفت: این مساله بستگی به شرایط دارد و باید ببینیم شرایط عمومی سینماها به چه شکل خواهد بود. «پلان آخر بازی» یک فیلم گیشه‌پسند نیست و بیشتر می‌توان آن را یک اثری فرهنگی و هنری دانست. به‌خصوص که سوپراستاری هم ندارد.

وی درباره ترکیب بازیگران فیلم توضیح داد: بازیگران خوب و توانمندی در فیلم حضور دارند اما چهره‌ای که بخواهد روی گیشه فیلم تأثیرگذار باشد، ندارد. چهره توانمندی مانند اتابک نادری یکی از بازیگران این فیلم است. در مجموع باید شرایط عمومی سینماها را ببینیم و بعد درباره زمان قطعی اکران آن تصمیم‌گیری کنیم.

کمدی، اساساً سلیقه من نیست

احمدی درباره همکاری خود با پیمان شاهبد به‌عنوان یک کارگردان فیلم‌اولی هم توضیح داد: وقتی آقای شاهبد به دفتر ما مراجعه کرد و فیلمنامه را خواندم، آن را دوست داشتم. از طرف دیگر خودم هم شخصاً کار کردن با کارگردانان فیلم‌اولی را دوست دارم و به همین دلیل شرایط این همکاری برای ما فراهم شد.

در حال آماده‌سازی «میان صخره‌ها» برای اکران آنلاین هستیماین تهیه‌کننده باسابقه سینما در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییر ذائقه مخاطبان به سمت فیلم‌های کمدی، آیا قصد تهیه‌کنندگی فیلم کمدی را ندارد؟ گفت: تا امروز که چنین تجربه‌ای نداشته‌ام و امیدوارم بعد از این هم نداشته باشم. این جنس سینما، اساساً سلیقه من نیست. در عین اینکه موضع خاصی هم درباره فراگیر شدن این دست تولیدات در سینمای این سال‌ها ندارم.

احمدی درباره اینکه آیا فروش پایین فیلم‌های اخیرش در گیشه، منجر به شکست و ضرر مالی نشده است، گفت: صادقانه بخواهم بگویم، بله این اتفاق می‌افتد. در این زمینه البته بدشانسی هم دخیل بوده است. ما همین امسال فیلم خوبی به نام «میان صخره‌ها» را برای بچه‌ها داشتیم و واقعاً هم فیلم خوبی بود. درست است که هنرپیشه شاخصی نداشت اما در چند فستیوال تقدیر شده و از جشنواره کودک اصفهان هم دو جایزه دریافت کرده بود. با همه این‌ها اما استقبال خوبی از اکران فیلم در سینماها نشد و در حال آماده‌سازی این فیلم برای اکران آنلاین هستیم.

تا امروز که تجربه‌ای در حوزه فیلم‌های کمدی نداشته‌ام و امیدوارم بعد از این هم نداشته باشم. این جنس سینما، اساساً سلیقه من نیست

وی ادامه داد: فروش پایین فیلم‌ها، معمولاً کار تولید را برای یک تهیه‌کننده سخت‌تر می‌کند اما از آنجایی که شخصاً به‌عنوان تهیه‌کننده تصمیم گرفته‌ام در زمینه فیلم‌های لوباجت و کم‌هزینه تمرکز داشته باشم، می‌دانم که اگر فیلمم بازگشت سرمایه از گیشه نداشته باشد، برای تولید آن هم هزینه کمتری صورت گرفته است. از این منظر فیلم‌هایی که بودجه تولید کمتری دارند، کمتر هم مالکانشان را از نظر مالی متضرر می‌کنند. امید داریم با اکران آنلاین و پخش تلویزیونی بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را بازگردانیم.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید، تاکید کرد: اگر فیلم لوباجت را بخواهیم با بودجه ۱۵ میلیارد تومانی بسازیم، قطعاً و یقیناً به بازگشت سرمایه نخواهد رسید، اما اگر فیلمی با هزینه ۴ الی ۵ میلیارد تومانی، جمع شود، می‌توان به بازگشت سرمایه آن هم امید داشت. ما همین فیلم «پلان آخر بازی» را سال گذشته با بودجه‌ای در حدود ۳ میلیارد تومان ساختیم. الان همین فیلم، قطعاً هزینه بالاتری نیاز دارد اما به‌عنوان تهیه‌کننده باید ترفندهایی را بدانیم تا هزینه‌ها را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی گفت: به عنوان تهیه‌کننده‌ای که فیلم‌های اخیرش فروش بالایی نداشته‌اند، نمی‌توانم بگویم ضرر مالی نکرده‌ام، بله ضرر کرده‌ام اما این ضررها به‌گونه‌ای نبوده که نتوانیم فعالیتمان را ادامه دهیم. کمااینکه ما هم فیلم‌هایی داشته‌ایم که فروش خوبی داشته و توانسته‌اند هزینه تولید خود را بازگردانند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا